Barefooty Skinners vstupují do Německa. Chtějí v něm do 3 let prodávat 200 tisíc párů (ponožko)bot ročně

24. 1. 2023 | Petr Michl
Skinners chtějí do oficiálního vstupu na německý trh investovat cca 50-60 milionů Kč. Nechtějí se spoléhat jen na prodej online a volí omnichannel přístup s dostupností (ponožko)bot u více než 100 partnerských prodejců.


Michaela Steinheuser a Petr Procházka. Zdroj: Skinners  

Brněnská značka Skinners pokračuje v započaté expanzi. Výrobce ponožkobot a od loňska i klasičtější barefoot obuvi se nově chce výrazně zaměřit na německý trh, kde už oslovil zákazníky předešlými crowdfundingovými kampaněmi. Do 3 let chce na tomto významném trhu prodávat stovky tisíc párů bot, což znamená zhruba 150 milionů Kč (6,25 mil. eur) obratu. Pomoci k tomu má komplexní omnichannel prodejní strategie, silný lokální marketing a dedikovaný externí country manager.

Brněnští Skinners ovládli před šesti let český trh se svými unikátními ponožkobotami, které znamenaly průlom v oblasti barefoot obouvání. Následná úspěšná crowdfundingová kampaň na platformě Kickstarter dostala značku do 120 zemí světa. V rámci zahraniční expanze se Skinners nyní chtějí cíleně zaměřit na Německo, kde míří na prodej 200 tisíc párů ročně a kompletní pokrytí trhu. Díky zkušenostem z pilotního provozu navíc může firma stavět na dobré znalosti trhu a vybudované retailové síti.


Zdroj: Skinners 

Změna obchodního modelu a oficiální vstup do Německa

První německé zákazníky oslovili Skinners během úspěšné kickstarterové kampaně v roce 2016, v níž vybrali 16 milionů korun. Již v následujícím roce se zúčastnili největšího outdoorového veletrhu ISPO Mnichov, kde se umístili jako finalisté na startupové platformě ISPO Brandnew, a následně začali spolupracovat s německým distributorem. Dodání zboží koncovým zákazníkům v Německu stejně jako v ČR zajišťuje český logistický fulfillment Skladon.  Důležitým prodejním kanálem nadále zůstane amazon.de, díky kterému patří německý trh již nyní z hlediska prodejů mezi top 3.

„Amazon je velmi oblíbenou platformou pro německé zákazníky, kteří jsou detailně zaměření na technické aspekty. Mimo to je Amazon znám svým extrémním prozákaznickým servisem, a tak zde německý zákazník velmi rád nakupuje. Zároveň ho využívá jako zdroj referencí – podobně jako u nás v ČR funguje Heureka,“ doplňuje Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners.

Do oficiálního vstupu na německý trh chtějí Skinners investovat cca 50-60 milionů Kč. Hlavním distribučním hubem se stane Mnichov, druhou klíčovou lokalitou pak bude Hamburk, kde se bude soustředit customer service, marketing, PR a další služby. V rámci expanze dojde i k rozšíření působení současného německého distributora, jehož zástupce Christian Hoffman se stane novým country managerem. Díky tomu budou Skinners v Německu nově dostupné u více než 100 partnerů po celé zemi. Expanzi rovněž podpoří lokální marketingová kampaň.

 
Zdroj: Skinners  

Německý trh v dobré ekonomické kondici, Skinners míří na prodeje 200 tisíc párů ročně
Německý trh nabízí z pohledu rozvoje řadu možností, ačkoliv se ani jemu nevyhnula energetická krize a ekonomika se jako v řadě dalších zemí potýká s nastupující recesí. Jiří Čírtek, CFO & CSO Skinners nicméně vidí na německém trhu velký potenciál:

Státní rozpočty v Německu nevykazují dramatické schodky jako v ČR a německé statní finance jsou ve velmi dobré kondici. Ekonomická síla spotřebitelů z hlediska průměrné mzdy je zároveň násobně vyšší než v ČR. Pokud tak vycházíme z toho, že v ČR dokážeme prodat cca 50 000 párů ponožkobot za rok, je náš optimistický odhad potenciálu německého trhu 10-15x vyšší. Současný objem cca 20 000 párů za rok je tedy jen slušným počátečním krůčkem na dlouhé cestě.“

Pro německé zákazníky je typické technické zaměření – zajímají se o použité materiály i téma udržitelnosti produktů a slow fashion. Zároveň jsou velmi aktivně založení a milují výlety, turistiku a kempování. To dle Skinners otevírá pro značku řadu možností, jak na německém trhu uspět – ať s klasickým modelem Comfort nebo novinkou Compression 2.0 určenou na dynamické sporty a aktivity.

 

Tip redakce

Ponožkoboty Skinners neuspěli jen na HitHitu, ale také globálně na Kickstarteru. Efektivní crowdfunding přitom není náhoda, ale promyšlená marketingová práce. Přesvědčte se o tom v článku Případová studie: Za úspěchem Skinners na Kickstarteru stojí promyšlená strategie a tvrdá práce.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: