Bezdomovci vytvářejí svá vlastní digitální písma
Papírové cedule a narychlo naškrábaný krátký vzkaz. Přesně to je docela častým doplňkem mnoha bezdomovců. Španělská organizace se je proto rozhodla využít ve speciálním projektu, Homeless Fonts. Pět bezdomovců vytvořilo každý své vlastní digitální písmo, které nyní mohou používat značky i jednotlivci.
Písmo každého člověka je unikátní. Vypráví náš osobní příběh a ukazuje naši osobnost. Organizace na pomoc bezdomovcům Arrels Foundation ve spolupráci s reklamní agenturou TheCyranos McCann vytvořila trochu kreativnější způsob jak získat příspěvky.
Vybrali proto pět zástupců lidí bez domova, kteří na speciálním typografickém workshopu dali každý základ svému vlastnímu digitálnímu písmu.
To si na stránce Homlessfonts.org mohou za 19 euro stáhnout jak jednotlivci pro své vlastní účely, tak firmy pro obchodní účely, pro ty je ale příspěvek logicky větší, 290 euro. Například španělský výrobce vín, olejů atd. využil font bezdomovkyně Loraine na design svých lahví. Video ukazuje i plakát Coca-Coly s jedním z výtvorů. K projektu patří také speciální aplikace, skrze kterou si jednotlivci mohou na sociálních sítích nastavit jedno z vytvořených písem.
„Nápisy na cedulích bezdomovců patří k těm, které nikdo nechce vidět. Stejná věc, která jim pomáhá žebrat na ulicích, jim ale teď může pomoci ji opustit," vypráví video projektu. Digitalizace písma bezdomovců a jejich prodej je zajímavý způsob jak získat příspěvky, které jsou potřebné pro pomoc, ale také ukázat příběh každého z aktérů projektu.
Hlavně ale nabízejí kromě dobrého pocitu i přímo využitelnou odměnu. A to se u charitativních projektů nevidí často. Organizace má v plánu ve výrobě digitálních fontů pokračovat. Brzy by se tedy původních pět mělo rozrůst o další unikátní písma.
Zdroj: DigitalBuzzBlog, The Guardian