Britské firmy ve 2. čtvrtletí snížily výdaje za reklamu
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Britské společnosti snížily ve druhém čtvrtletí své výdaje za reklamu a jejich nálada klesla na nejnižší hodnotu za rok. Vyplývá to z průzkumu mezi 300 britskými firmami pro zprávu IPA/BDO Bellwether. Zpráva naznačuje, že oživení ekonomické aktivity slábne.
Podle analytiků snížení výdajů za reklamu ukazuje, že ekonomický růst bude pomalejší než na začátku letošního roku. "Firmy jsou opatrnější ve svých výdajích vzhledem k pravděpodobnému zpomalení ekonomického růstu v druhé polovině roku," uvedl hlavní ekonom společnosti Markit a autor zprávy Chris Williamson. "Nicméně je povzbudivé, že marketingové výdaje mají stále tendenci za celý rok ve srovnání s rokem 2009 růst, i když v menší míře, než naznačily údaje v prvním čtvrtletí," dodal.
Téměř 20 procent firem v anketě přiznalo snížení svých výdajů, naopak 15 procent je zvyšuje. Čtvrtina šéfů marketingových společností uvedla, že ve finančním výhledu svých firem jsou pesimističtí. V prvním čtvrtletí byla pesimistická pětina šéfů.
"Ze zprávy BDO/IPA Bellwether pro druhé čtvrtletí vyplývá obezřetnost a nejistý obrázek," uvedl Andy Viner z BDO. "Po silném oživení v prvním čtvrtletí se zdá, že optimismus a důvěra se vytrácejí," doplnil.
Britský statistický úřad dnes potvrdil, že ekonomika v prvním čtvrtletí ve srovnání s předchozími třemi měsíci vzrostla o 0,3 procenta. Meziročně však klesla o 0,2 procenta, napsala agentura Reuters.