Brouzdání na Facebooku v pracovní době klesá
Některé sociální sítě jsou v kancelářích oblíbené více než jiné. Stránky Facebooku si otevírá čím dál tím méně lidí, oproti tomu stabilně stoupá používání Twitteru. To alespoň vyplývá z průzkumu společnosti Palo Alto Networks uskutečněného v období od konce roku 2011 do května letošního roku. Analýze podrobili internetový traffic u více jak 2000 společností po celém světě.
Podíl návštěvnosti Facebooku mezi ostatními sociálními sítěmi na pracovišti klesl během zkoumané doby z 54 % na 37 %, i tak ale zůstává nejčastěji navštěvovanou sociální sítí během pracovní doby. Twitter a ostatní sociální sítě se ale svého největšího konkurenta snaží dohnat. Užití Twitteru se zvýšilo za zkoumané období o 10 procentních bodů na celkových 21 %. Prohlížením Tumblr v práci strávili zaměstnanci desetkrát více času jak na konci roku 2011 a do povědomí pracujících se dostala i virtuální nástěnka Pinterest. Mezi ostatními sociálními sítěmi ale zabírá jen 1 %.
Rychle rostoucí internetovou aktivitou v zaměstnání je především sledování videí, to tvoří 13 % veškeré internetové aktivity lidí z kanceláří, a to ani neprobíhala žádná významná sportovní událost, která by nárůst ze 4 % mohla zapříčinit.
I přes strmý nárůst nových sociálních sítí se celkový čas na nich strávený během pracovní doby od loňského roku nezvýšil. Z celkového času online zaberou sociální sítě jen asi 1 %. Někteří zaměstnavatelé vidí neradi, že se jejich zaměstnanci baví v pracovní době na sociálních sítích, pokud je ovšem nemají v popisu práce. Řada firem dokonce přístup na největší sociální síť zablokovala. Od tohoto postupu se ale pozvolna ustupuje. V roce 2010 blokovala Facebook asi polovina velkých firem, postupně se jejich počet snižuje na třetinu.
Na druhé straně pak může stát snaha zaměstnavatelů přimět své lidi propagovat firmu i mezi jejich přáteli. Od zakazování Facebooku se tak některé firmy dostávají k tomu, že učí své lidi, jak se sociálními sítěmi zacházet, aby mohli firmu lépe propagovat.
Zdroj: www.huffingtonpost.com