Bude velikost reklamy na Facebooku odkazovat k jejich kontextu?
Facebook testuje nový reklamní prvek. Zkouší velikostně odlišovat dva typy reklamy. Základní dělění probíhá dle sociálního kontextu, kde se jedná o to, jestli je uživatel nebo jeho přítel fanouškem inzerující značky.
Podle serveru Inside Facebook mluvčí největší sociální sítě světa uvedl, že reklamy zobrazující se v news feedu uživatelů budou mít větší velikost, když půjde o značku, se kterou oni nebo jejich přátelé v minulosti lajkovali. Pokud nejsou fanoušky, reklama bude v toku příspěvků viditelně menší, tedy méně výrazná a označená jako méně relevantní. Netýká se to ani tolik textové části jako fotografií a náhledů videa a odkazů.
Sponzorovaná sdělení v news feedu začínají zabírat stále více místa. A ty příspěvky, které nemají punc doporučení od přítele jsou vnímány uživateli převážně jako spam.
Menší velikost reklam bez sociálního kontextu by tak mohla být chápána jako snaha méně obtěžovat uživatele a zmenšit tak příval kritiky, který se na Facebook valí. Ale na druhou stranu může také být pro uživatele mnohem snazší takové reklamy přeskakovat. V rámci testování snad Facebook najde rovnováhu mezi efektivní a obtěžující reklamou.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.insidefacebook.com