Cannes Lions 2018: nejlepší outdoor reklamou jsou směrové tabule s osekaným logem McDonald's
Žijeme v silně digitalizované době, přesto má venkovní reklama své nepopiratelné kouzlo. Musí totiž upoutat člověka na první dobrou při jeho pohybu veřejným prostorem. Skutečným mistrovstvím ovšem je, když dokáže zaujmout a není očividná. Člověk se nad ní musí zamyslet a udělá mu radost, že věc pochopil. Těžké na tom ovšem je, že rozjímání by mělo být odstupňované spíše na setiny než vteřiny. Tyto náročné podmínky splnila kampaň kanadského McDonald's, „Follow The Arches", která originálně nasměrovala zákazníky do svých restaurací. Tamní agentura Cosette za ni obdržela včera večer nejvyšší ocenění Grand Prix v kategorii Outdoor.
Její kreativci věřili sobě a síle brandu McDonald's natolik, že na reklamní plochy u silnic rozřezali typické zlaté oblouky na kusy. Jejich fragmenty putovaly na billboardy, byly přitom vybrány tak, aby fungovaly jako směrovka ukazující cestu, jak odbočit z hlavní silnice k restauraci McDonald's.
Tiskové prohlášení značky k tomu uvedlo:
„Při vytváření nového navigačního systému jsme si všimli, že směrovky jsou přímo v logu. Ořezáním zlatých oblouků na ukazatele směru a osekáním vizuálů na to pouze nezbytné jsme přeměnili nevyužitý mediální prostor v jednoduchý a jednotný systém designu, který je možné adaptovat kdekoliv na světě.“
Není vyloučené, že se fungující kreativa posune i na další trhy. Na kousky ze zlatých oblouků symbolizujících M ve slově McDonald's tak možná brzy narazíme i u nás. V České republice byla ostatně hned jako v druhé zemi po Kanadě uvedena před téměř 5 lety platforma McDonald's pro upřímné odpovědi zákazníkům, a to i na ty nejvíce nepříjemné otázky.
Pikantním detailem je to, že tato Grand Prix z Cannes Lions náleží alespoň částečně i česká reklamě. Realizaci stejné myšlenky má totiž už za sebou.
Zdroj: Art Directors Club
Před 3 lety vznikly v dílně DDB Prague pro McDonald's citylighty s výseky zlatých oblouků. Ty pomáhaly najít nejkratší cestu za Big Macem chodcům.