Cereáliím Cheerios poprvé chybí na krabici včela. Značka rozdá v Kanadě 35 milionů semen divoce kvetoucích rostlin
Když si chce značka stavět své jméno na podpoře bohulibého účelu, rozhodně pomůže, když je s ním přímo spjata. To se nyní daří skvěle značce Cheerios, která se rozhodla upozornit na ohrožené populace včelstva.
Mezi mnoha druhy těchto cereálií totiž figurují i Honey Nut Cheerios spojené s medem. Mizení včelstev je problémem celosvětově, včetně severní Ameriky a Kanady. Právě v ní nyní z krabice Honey Nut Cheerios zmizí tradiční postavička, včela Buzz. Jedná se o výrazné upozornění na problém i na to, že se týká i země s javorovým listem ve znaku.
„Toto je poprvé v historii značky, kdy byla Buzz sundána z krabice," uvedla Ema Eriksson, marketingová ředitelka výrobce Cheerios, General Mills, pro Kanadu. „Třetina potravin, na nichž závisí naše přežití, je svázaná s přirozeným opylením zprostředkovaným včelami. V Kanadě se kontinuálně snižují populace včelstev. Chtěli jsme využít náš obal, abychom k problému upoutali pozornost a zároveň pobídli Kanaďany k tomu, aby pomohli vysadit na 35 milionů divoce rostoucích květin — 1 na každého obyvatele země."
Kampaň Cheerios totiž nekončí jen vymazáním včely z obalu. Součástí krabice je totiž také sáček se semeny divoce kvetoucích kytek, které by měli zákazníci zasadit a napomoci tak rozšíření nových zdrojů potravy pro včely.
Kampaň BringBackTheBees poběží od března do června a její součástí mají být mimo online videa a sociálních médií i TV reklamy. Srdcem kampaně je pak microsite BringBackTheBees.ca, kde si mohou lidé také objednat zaslání semen.
Tato kampaň je ukázkou toho, že CSR nemusí být pouze okrajovým doplňkem komunikačního mixu, ale může být přímo integrální součástí budování značky, která má navíc dopad i na prodejní výsledky.
Zdroje: Adweek, BringBackTheBees.ca