Česká televize propojí vysílaný program s internetem
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Česká televize připravuje propojení svého televizního vysílání s internetem. V příštím roce projdou internetové stránky ČT radikální proměnou, napojí se "ještě pevněji" na programy ČT a propojí se také se sociálními sítěmi. Televize připravuje i příjem programu na mobilních telefonech, píše v dnešním vydání deník E15 s odvoláním na čerstvě schválenou strategii ČT v oblasti nových médií, kterou má list k dispozici.
Česká televize podle deníku vidí svou budoucnost v propojení televizního vysílání a internetu. Již letos by měl odstartovat první dílčí projekt, což bude software, který v televizích Samsung umožní přepínání televizním ovladačem mezi vybranými pořady televize na internetové síti a klasickým televizním programem.
Nová strategie si současně vyžádá milionové investice do nového webu, vývoje příslušných aplikací a newsroomu pro nová média ČT. „Internetové stránky ČT v roce 2011 projdou radikální proměnou, která je napojí ještě pevněji na čtyři programy, jak obsahově, tak marketingově. Portál ČT24 bude ze všech webů nejúžeji propojen se sociálními sítěmi,“ cituje deník šéfa nových médií ČT Milana Fridricha.
Chystaná hybridní televize také umožní televizi nové zdroje příjmů, zejména z personalizované a interaktivní reklamy.
List připomíná, že konkurenční Nova již podobný projekt rozjela na jaře 2009. Služba Viera Cast společnosti Panasonic umožňuje přepínat mezi televizními programy a vybraným obrazovým obsahem z internetu. Nova pro Viera Cast nabídla například díly svých seriálů jako Comeback nebo Ordinace v růžové zahradě.
Dalším směrem strategie nových médií ČT se podle E15 stanou takzvané chytré telefony. Veřejnoprávní stanice zatím připravila čtečku a video vysílání ČT24 pro iPhone a iPad firmy Apple. „Česká televize rovněž jedná s firmou Nokia, takže by příjem vybraných programů ČT mohl být u nových generací telefonů samozřejmostí,“ uvedl Fridrich.
Mobil by se rovněž podle jeho představ mohl stát branou pro vstup do sociálních sítí, které se stávají hlavním zpravodajským médiem pro mladou generaci, píše list.