České firmy s kvalitním blogem se těší větší důvěře
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
České společnosti, které v rámci své webové prezentace provozují ještě kvalitní korporátní blog, se těší větší důvěře, než společnosti, který tento způsob komunikace opomíjejí. Firemní blogy tak neztrácejí na důležitosti a v hodnocení potenciálních zákazníků je jejich role důležitější, než například kvalitní profil na Facebooku.
Komunikační specialistka Jana Nová uvádí, že schopnost vést dobrý korporátní blog v současnosti výrazně klesá.
"Problém vidím hlavně v nedostatku lidských kapacit, který přišel v souvislosti s krizí," uvedla Nová. Podle ní navíc klesá schopnost zajistit periodicitu a kontinuitu blogpostů, bez jejichž zajištění nemá smysl na provoz korporátního blogu pomýšlet.
A jaké jsou hlavní atributy, které podle uživatelů tvoří kvalitní blog? Třemi nejdůležitějšími stavebními kameny jsou frekvence blogpostů, jakost informací a šíře řešených témat. Firma by se totiž neměla zabývat pouze komunikováním vlastních korporátních témat, ale měla by reagovat na dění v celém oboru a v menší míře i na aktuální společenská témata. Méně důležitá je pak forma předkládaného obsahu a to, jestli obsahuje přílohu v podobě obrázků, videa nebo infografiky.