ChatGPT uvádí nahrávání a přepis schůzek, stejně jako napojení na firemní CRM a úložiště

9. 6. 2025 | Petr Michl
ChatGPT testuje přepisy schůzek s funkcí Record. Pro firmy ale může být ještě zásadnější napojení na úložiště, jakými jsou Google Drive nebo SharePoint a OneDrive, stejně jako na CRM systém Hubspot a další. To znamená možnost hlubšího porozumění firemních dat a jejich interpretace s pouhým sdílením linků.


Zdroj: Hubspot

Napojení ChatGPT se stalo součástí integrace AI prvků pro mnoho nástrojů cílených na firemní klientelu. Nyní přichází OpenAI s řadou novinek značících, že nechce aby jeho velký jazykový model byl jen dodavatel AI schopností pro další nástroje, sám chce aby lidé brali ChatGPT jako ultimátní nástroj pro práci s informacemi v jejich firmě. 

ChatGPT Record

První ze zmíněných funkcí je ChatGPT Record, tedy přepis a nahrávání videorozhovorů. Dle popisu je zřejmé, že nejde o integraci přímo do nástroje typu ZOOM nebo Teams. Ty mají ostatně už vlastní „přepisovou službu“. Tu v ChatGPT zapnete v okamžiku vašeho online callu, a spustíte tím nahrávání systémového zvuku, které může fungovat až 2 hodiny v kuse. Přepis pak funguje live, posléze můžete rovnou pracovat celkovým přepisem a požádat o shrnutí, akční body, zachycení námitek apod.


Tlačítko Record přímo u chatovacího boxu. Zdroj: ChatGPT

„Tyto nahrávky se stávají součástí vaší interní znalostní báze, díky čemuž lze v minulých konverzacích vyhledávat, odkazovat se na ně a podnikat na jejich základě konkrétní kroky,” říká ChatGPT ve svém blogu. V něm i popisuje, jak přepis spustit:

1. Spusťte nahrávání
Klikněte na tlačítko Record ve spodní části jakéhokoli chatu.

Při prvním použití může být nutné povolit přístup k mikrofonu a/nebo systémovému zvuku.

2. Získejte souhlas ostatních
Pokud nahráváte jiné osoby, ujistěte se, že máte jejich souhlas.

3. Mluvte přirozeně
ChatGPT přepisuje vaši řeč v reálném čase. Časovač ukazuje, jak dlouho nahrávání probíhá. Nahrávání můžete kdykoli pozastavit nebo znovu spustit.

4. Dokončete a vygenerujte poznámky
Klikněte na Send. ChatGPT nahraje nahrávku a otevře soukromý Canvas s přehledným shrnutím, klíčovými body a akčními kroky.

5. Upravujte nebo transformujte
Můžete Canvas ručně upravit nebo požádat ChatGPT, aby ho přepsal do formy e-mailu, projektového plánu či kostry kódu.

6. Najděte nahrávku později
Globální vyhledávání zahrnuje i přepisy – zobrazuje je vedle běžných chatů. Po kliknutí na výsledek se dostanete přesně na časovou značku v kontextu.

Pro mnoho subjektů to je zajímavá možnost, která může být i doplněním jejich stávajícího řešení stejného úkolu. Například ve vydavateli Marketing Journalu, agentuře Focus, přepisy rozhovorů z MS Teams vkládáme do agenta (projektu) v ChatGPT, jenž přepis vylepší z obtížně srozumitelného „pásma mluveného slova” do čitelného zápisu, s nímž jde pak dále pracovat. Případně to samé děláme s audionahrávkami přepsanými Whisperem. Vzhledem k tomu, že OpenAI vlastní Whisper, lze očekávat, že kvalita bude podobná. Zachycení přepisu rovnou v ChatGPT může trochu manuální práce a přesunu mezi nástroji ušetřit. 

ChatGPT Record případně může i nahradit placené účty u nástrojů, jako jsou Fireflies, Krisp nebo tl;dv. Ty jsou spojeny s jedním účtem bez jednoduché možnosti sdílení (na videohovory chodíte s mailem svázaným s vaším jménem, nepůjčíte ho na jiný call kolegům), zatímco v řadě firem slouží jedno předplatné ChatGPT více lidem. Úspory tak ve výsledku můžou být značné, ale i tak to v mnoha případech nemusí stát za to.

S tímto závěrem nikterak překvapivě přichází Raphael Allstadt na blogu přímého konkurenta, tl;dv, když říká:

„ChatGPT Record splňuje nejlehčí část tohoto spektra (přepisu rozhovorů, pozn. red.). Pokud je váš pracovní postup již zaměřen na ChatGPT a chcete pouze přepis a shrnující seznam odrážek, je to dostačující.

Zastavuje se však u vrstev spolupráce, na které se firmy spoléhají:

  • žádný automatizovaný tok GDPR,
  • žádné rozpoznávání mluvčích,
  • žádné úložiště,
  • žádná analýza výkonu,
  • žádné granulární role.

Pro týmy, které považují schůzky za strategická data (mezi nimi prodejní pipeline, zpětné vazby od zákazníků, ověřování produktů), nejsou tato opomenutí okrajovými případy; jsou to blokátory.“

A dodává k tomu následující tabulku se srovnáním funkcí, z nichž je potřeba vypíchnout také absenci videa, nebo seznamu hlavních okamžiků videa s označením času v rámci stopáže prokliknutelného přímo na konkrétní místo záznamu.


Zdroj: blog tl;dv


ChatGPT Record je zatím dostupný v beta režimu jen pro předplatné typu Team, Pro a Enterprise – tedy pro ta, která si platí obvykle firmy. A zatím pouze ve webové aplikaci pro uživatele Macbooků.

 

Integrace s cloudovými službami

Pro mnohé firmy ještě zajímavější funkcí může být nově uvedené propojení na cloudová úložiště, jakými jsou Box, Dropbox,  Google Drive nebo SharePoint a OneDrive od Microsoftu. Konektory na tyto služby mají podporovat MCP (Model Context Protocol), což v praxi umožní ChatGPT například provádět tzv. Deep Research i s využitím takto externě propojených dat.

Podobná propojení by se ale měla týkat i CRM systémů,  jako jsou Hubspot nebo Linear. To znamená možnosti hlubšího porozumění dat a jejich interpretace bez nutnosti různě je stahovat ze zmíněných systémů a upravovat je, aby s nimi šlo pracovat uvnitř ChatGPT.

 
Štítky dokumentu: AI

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: