Coca-Cola přichází do Spojených států s kávovou příchutí. Chce lidi odnaučit pít Starbucks
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Zdroj: Coca-Cola
Něco mezi kávou a kolou. Více kofeinu, méně cukru. Tři nové příchutě: vanilková, karamelová a Dark Blend. To jsou tři mocné zbraně nové Coca-Coly With Coffee (Coca-Coly s kávou), která po dvouletém testování na světových trzích konečně vstupuje do USA. Chce povzbudit lidský organismus 69 miligramů kofeinu v 350 mililitrové plechovce a postavit se uživatelské zálibě v ranní a odpolední kávě.
Na pultech se objeví v lednu 2021. Od tohoto týdne ji ale mohou ochutnat členové Coca-Cola Insiders Club, který aktuálně čítá kolem 2 tisíc spotřebitelů.
V boji proti kavárenským franšízám se Coca-Cola nehodlá držet při zemi a pohrává si myšlenkou vybudování nové kategorie hybridního drinku, zkrátka něco mezi kávou a kolou.
„Přemýšlíme o nové nápojové subkategorii zvané osvěžující káva (refreshment coffee),” říká Jaideep Kibe, vice prezident severoamerické pobočky společnosti Coca-Cola, a dodává:
„Coca-Cola With Coffee je produkt, který musíte zkusit. Protože když si dáte ten první doušek, uvědomíte si, že nic podobného jste ještě nepili. Chutná to jako Cola s kávovým koncem.”
350 ml plechovka Coca-Coly with Coffee obsahuje 69 mg kofeinu a 70 kalorií. Jedná se o dvojnásobné zlepšení oproti klasické Coca-Cole, která ve stejné velikosti nápoje ukrývá pouhých 34 mg kofeinu a celých 140 kalorií.
Spotřebitelé pracují z domova a odmítají cukr
Kromě přechodu ke kávě si Coca-Cola všímá také zvýšené opatrnosti konzumentů, pokud jde o příjem cukru. I tento problém má jejich nový hybridní nápoj s pouhými 70 kaloriemi vyřešit. Uživatelé zkrátka v dnešní době před slazenými nápoji dávají přednost kávě a sklenici vody. Dokáže to nová Coca-Cola With Coffee změnit?
„Šťastnou náhodu” v této situaci představuje i karanténa, která úspěšně rozpustila kancelářské rituály, kdy se celé patro scházelo každé ráno u kávovaru.
Kdo vyhraje? Coca-Cola nebo Starbucks
Coca-Cola se svým novým nápojem neobjevuje nová území. Naopak chce zpátky podíl na trhu, jež jí náleží. Podle analytika Nika Modiho si totiž Starbucks ke své kávě uřízl také pořádný kus tržního koláče, když Američané lačnící po kofeinu pomalu vyměnili ranní kolu za kávu. K újmě tím samozřejmě nepřišla pouze Coca-Cola, ale také její největší rival Pepsi a další kolové nápoje. Analytik se na toto téma vyjádřil již v roce 2016 na konferenci Beverage Digest's Future Smarts:
„Před dvaceti lety lidé začínali svůj den s dietní Colou nebo Pepsi. Pak si dali další rundu k poobědové pauze, cca ve dvě hodiny odpoledne.
Jděte se dnes (v roce 2016) podívat na fronty před Starbucks kolem osmé ranní a druhé odpolední a řekněte mi, jestli vám něco nepřipomínají.”
Byť Coca-Cola ve své tiskové zprávě nejmenovala žádného přímého konkurenta, nemůže popřít svoji nohu ve dveřích kaváren. Svoje postavení na kávovém trhu výrazně upevnila v minulém roce, kdy koupila britský řetězec kaváren Costa Coffee za 5,1 miliard dolarů (přibližně 112 miliard korun).
Při této události CEO Coca-Coly James Quincey prohlásil, že tato transakce pomůže značce expandovat do kávového byznysu, který vnímá jako celosvětově jeden z nejvíce rostoucích.
Jeho názor potvrzuje přibližně 64 % dospělých obyvatel Spojených Států, kteří denně vypijí alespoň šálek kávy.
Pepsi se nevzdává
Také Pepsi, odvěký rival Coca-Coly, přichází s novým hybridním nápojem. Shodou okolností jeho původní uvedení na americký trh bylo stanoveno na duben 2020 – tedy na shodné datum s Coca-Cola With Coffee. Zatímco však Coca-Cola pod vlivem korona krize oznámila přesun na leden 2021, na nový oficiální datum uvedení hybridní Pepsi stále čekáme. Nápoj od této značku ponese stručný název Pepsi Cafe a bude nabízet dvě příchutě: Regular (obyčejný) a Vanilla (s vanilkou).
Osvěžující šumivá káva ovšem není jediným přírůstkem do Coca-Cola rodiny. Na počátku tohoto roku se na trhu také objevily nové příchutě po více než deseti letech: Orange Vanilla Coke (pomeranč vanilka) a Orange Vanilla Coke Zero Sugar (pomeranč vanilka bez cukru). Tyto novinky jsou součástí revitalizačního plánu společnosti.
Coca-Cola potvrzuje, že bude posilovat svou sladkou kolekci o nové rentabilnější příchutě, čímž také získá prostor eliminovat „zombie brandy." Jde o málo prodávané, mezi konzumenty nepříliš populární nápoje, které aktuálně zbytečně požírají přetěžované mozky marketérů, jež se je snaží prodávat.
Coca-Cola si stanovila opravdu náročný cíl. Chce změnit letité spotřebitelské návyky. Myslíte, že se jí to podaří? Pojďme to zítra ráno probrat nad plechovou kafe–koly.
Zdroj: Delish.com, tasteofhome.com, edition.cnn.com, slashgear.com, fooddive.com, businessinsider.com