ČRo klesá počet koncesionářů i příjmy z reklamy, zisk ale zvýší
Logo Českého rozhlasu, zdroj: www.rozhlas.cz |
Českému rozhlasu (ČRo) klesá počet koncesionářů i příjmy z reklamy a sponzoringu. Rozhlas přesto na konci letoška díky úsporám předpokládá zisk z hospodářské činnosti 60 milionů korun, což by bylo meziroční zlepšení o 29 milionů. Na tiskové konferenci Českého rozhlasu to dnes řekli jeho prozatímní ředitel Peter Duhan a ekonomická ředitelka Hana Skalová.
Rozhlasoví poplatníci se podle Skalové odhlašují s tím, že nemají rozhlasový přijímač. Měsíčně jich ubude 1500 až 2000, celkem má ČRo okolo tří milionů koncesionářů z řad domácností. Finanční propad u výběru poplatků však letos ještě Český rozhlas nezaznamenal. "Co se týká příštího roku, předpokládáme pokles rozhlasových poplatků okolo devíti až deseti milionů korun," řekla Skalová. Podle ní ovšem toto číslo vzhledem k výši rozpočtu ČRo není nijak velké.
Pokles letos ČRo zaznamenal také v příjmech z reklamy a propagace. Za první tři čtvrtletí letošního roku by snížení v položce, kam tyto příjmy patří, mělo být okolo devíti milionů korun. V příštím roce by podle odhadu Skalové měly příjmy ČRo z reklamy klesnout v řádech milionů korun. Loni měl ČRo za reklamu a propagaci příjmy kolem 55 milionů korun.
Z hlediska celkového rozpočtu dosáhl Český rozhlas za první až třetí čtvrtletí provozního zisku 297 milionů korun, což je o 87,5 milionu více, než předpokládal rozpočet. Důvodem jsou o 96,5 milionu korun, tedy 6,7 procenta, nižší náklady, než s jakými se počítalo. Ušetřilo se především na provozu a službách. Ve srovnání s rokem 2009 je zisk o 44 milionů korun vyšší.
Na konci letoška ČRo předpokládá zisk z hospodářské činnosti 60 milionů korun, což by bylo meziroční zlepšení o 29 milionů. Jako mírně ziskový je koncipován i návrh rozpočtu pro příští rok. Ten vedení rozhlasu předložilo ke schválení Radě ČRo.