Do content marketingu se investuje čím dál více peněz

15. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Content marketing není zadarmo a “boss of content” není zaklínadlo.

Content marketing stojí na obsahu, tedy konkrétně na příbězích - ať už o firmě, o produktu nebo o něčem s nimi jen vzdáleně spojeného. Obsah se pak šíří několika způsoby. Zdarma skrze vlastní firemní kanály (owned media), v podobě placené reklamy (paid media) a virálním šířením (earned media).

Většina firem se samozřejmě snaží jít cestou owned a earned media. Ale někdy nelze jinak zajistit, aby se obsah šířil. Když chcete oslovit specifické publikum, je mnohem větší šance ho oslovit prostřednictvím placených kanálů. I taková firma jako Ford chápe, že zásadní částí rovnice je distribuce a pozornost. Proto spolupracuje se stanicí NBC a kombinuje šíření svého obsahu placenou i neplacenou cestou.

 

Podle průzkumu serveru Advertising Age, kterého se zůčastnilo více jak 600 firem, v roce 2013 do content marketingu chystá investovat více peněz než v předchozím roce na 55 % z dotázaných. Průměrně se na obsahový marketing věnuje zhruba 12 % z rozpočtu na propagaci. Firmy vědí, že je pro ně content marketing důležitý, ale ne všichni vědí proč a jiní mají zase potíže s měřením efektivity. Jen 8 % dotázaných marketérů bylo opravdu spokojeno s tím, jak dokáží změřit efektivitu svých na obsah zaměřených kampaní. A to není zrovna vysoké číslo.

Inspiraci, jak přistupovat ke content marketingu, můžete najít i u limonádového giganta Coca-Cola. Obsah vytváří na stránce worldonmyplate.com, kde je sbírka receptů z celého světa a samotný nápoj hraje vedlešjí roli.

 

Příběhy utváří i kolem reklamních medvědů, kteří mají samostatnou stránku plnou her a pobídek ke sdílení. Pokud se chcete do content marketingu opravdu obout, svěřte ho specialistovi. Na tvorbu zajímavého obsahu si například Coca-Cola našla novináře. Společnosti, které berou content marketing vážně, totiž musí v mnoha ohledech začít přemýšlet jako vydavatelé médií.

Zdroje: www.adage.com, www.coca-cola.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: