Do Instagram Stories přibude sticker umožňující jednoduše přispět neziskovým organizacím

25. 2. 2019 | Aneta Birnerová
Instagram v roce 2019 plánuje zveřejnit dárcovskou samolepku. Uživatelé budou moci zaslat finanční dar neziskovým organizacím jedním klikem přes Instastories.

Mark Zuckerberg již dříve poslal Instagram do světa e-commerce. Po představení nákupní samolepky v září 2018 a přípravě propagace Instagram Stories tentokrát obohacuje krátké instantní příběhy o projev altruismu.

Mezi prvními si připravované změny všimla Jane Manchun Wong, která objevila v instagramové aplikaci nový kód a samolepku odkazující na možnost darovat finance neziskovým organizacím pomocí ikony ve tvaru zeleného srdce a s ní spojeného vyhledávače neziskových projektů. Své zjištění sdílela s veřejností pomocí Twitteru.

Zdroj: Twitterový účet Jane Manchun Wong

V praxi to znamená, že kdyby chtěl jakýkoliv uživatel pomoci neziskové organizaci získat finanční prostředky, může požádat ostatní uživatele Instagramu o dobrovolný obnos vytvořením příspěvku v rámci Instastories, a to  jejich doplněním o zelenou samolepkou s nápisem „daruj" (donate). Po kliknutí na tuto výzvu by se dárci částka strhla z platební karty načtené v profilu.

Instragram má více než jednu miliardu registrovaných uživatelů, z toho přibližně polovina běžně využívá Instastories. V roce 2018 používalo Instagram Stories více než 200 milionů uživatelů měsíčně. Pokud se nákupní a dárcovské samolepky ujmou, znamená to nástup jednoduché platby jedním klikem a ohromný balík dat pro Marka Zuckerberga.

Když se na dárcovskou samolepku redaktoři deníku Techcrunch zeptali přímo mluvčí obrázkové sociální sítě, získali potvrzení záměru podpořit neziskové organizace:

„Instagram je celý o zprostředkování bližšího kontaktu s lidmi a věcmi, které má uživatel rád. Velkou části tohoto záměru je vyjádření podpory a vytvoření prostoru pro smysluplné komunity a projekty. V tomto roce lidé budou moci vybírat peníze a pomáhat neziskovým projektům, které jsou pro ně důležité. To bude možné prostřednictvím dárcovské samolepky v Instagram Stories.“

Malý dárek pro lidstvo, velký dar pro Marka Zuckerberga

Dárcovství není pro Instagram nic nového. Již teď je možné do placené reklamy na této platformě přidat akční tlačítko pro nákup či darování, který uživatele přesměruje na cílovou stránku. A využívají ho nejne komerční subjekty, ale i neziskové organizace. Obdobný systém funguje také v rámci reklamy na Facebooku.

Facebook také v roce 2017 přišel s možností narozeninového dárcovství, kdy se oslavenec rozhodne přesměrovat lásku svých blízkých na pomoc neziskovým organizacím pomocí darovacího tlačítka. Za první rok tato funkce pomohla vybrat na 300 milionů dolarů. Ze slavných osobností jej použila například Madonna, díky které poslali její followeři 200 tisíc dolarů (přes 450 milionů korun) neziskové organizaci Raising Malawi.

Pokud bude taková funkce dostupná i na Instagramu, jistě ji ocení také ostatní celebrity, které již nyní ve svých Instastories k dobročinnosti často vyzývají. A zkrácení platební cesty na jeden klik se bezpochyby odrazí v narůstajícím množství dárců.

Zaslání malého dárečku dobročinným organizacím si bude možné usnadnit uložením platebních detailů v aplikaci, což může být naopak obrovský dar pro Marka Zuckerberga.  

Zdroje: Techcrunch.com,digitaltrends.com

Štítky dokumentu: E-Commerce Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: