Dove ukazuje, co matky učí své dcery o kráse

1. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Mnohdy je těžké uvědomit si, že všechno, co říkáme nějakým způsobem ovlivňuje naše okolí. Video Legacy z dílny Dove ukazuje jak předáváme svoje komplexy o kráse na své děti.

Dove má už dlouho skvělé reklamy, které se zabývají přirozenou krásou a jejím vnímání. Nyní přichází s krátkým videem Legacy. V něm matky a malé dcerky mluví o svých nedokonalostech. Jak už název napovídá, jejich odpovědi jsou úplně stejné.

To, jak vnímáme sami sebe, má velký vliv na to, jak nás následně vnímají ostatní a speciálně naši blízcí. Tři minuty dlouhé video Legacy, z dílny Ogilvy Paris, to krásně ilustruje. Skupina maminek má za úkol napsat seznam věcí, které se jim nelíbí na jejich těle. Některé zmiňují velké nohy, mdlé oči i další nedokonalosti. Zároveň se snaží zapsat ty věcí, které naopak na svém těle milují. Například to, že když se usmívají, vypadají krásně.

Ten stejný úkol následně dostanou i jejich malé dcerky. A výsledek byl naprosto výmluvný. Všechny dcery nevědomky zapsaly jako svoje nedostatky přesně to, co o chvíli dříve zmínily jejich matky. A to v pozitivním smyslu slova, i v tom negativním. Je tedy jasně vidět, že i v oblasti sebedůvěry a vnímání krásy můžeme ukázat našim nejmladším pozitivní příklad.

To je ostatně i poselství celé reklamy.„Dove už se dlouho snaží zasadit o rozšíření pozitivní sebedůvěry mezi ženami a dívkami. Rádi bychom, aby se k nám všechny ženy připojily a ujistily se, že jejich generační poselství o kráse je pozitivní. Společně totiž můžeme něco změnit." Vysvětluje Jennifer Bremer, ředitelka marketingu v Dove.


Dove a jeho Legacy nepřímo navazuje například na jednu z nejsdílenějších reklam všech dob, Real Beauty Sketches. V té náhodní lidé popisují muži za plentou jak vypadají. Muž je pouze podle jejich popisu kreslí. Toho stejného člověka navíc později popíše i další člověk, ačkoliv jej vůbec nezná. I podle tohoto popisu vznikne kresba. Když se dva obrázky pověsí vedle sebe, naráz je více než jasné, že na sebe často býváme až příliš tvrdí. To, co vnímáme jako nedostatek, totiž někdo jiný může úplně minout, nebo naopak milovat.

Dove má skvělý talent ukázat na věci, které si normálně ani neuvědomíme. Jejich videa a experimenty navíc skrývají spoustu emocí i překvapení. Skvělá ukázka toho, že mnohdy stačí jedno nosné téma i na mnoho let.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: