Edeka odstranila v Hamburku z regálů všechno neněmecké jídlo — jako gesto podpory diverzity
Zdroj: NikoGeorgarakos
Nedávno udělal v Česku veřejné gesto proti xenofobii a na podporu diverzity Lidl. Přiznejme si ale, že to byla spíše šikovná reakce na rasistické komentáře k letáku s černochem, který stejně došel z evropské centrály. Německý řetězec Edeka vyjádřil nyní stejné poselství s o poznání silnějším gestem. Na jedné z jeho poboček v Hamburku se rozhodli na celý den prodávat jenom německé zboží.
Zdánlivě to zní jako sen všech vlastenců, ve skutečnosti to byl ale testament toho, že s do extrému zahnaným pokřikem „Nic než národ" je těžké i najíst se tak, jak jsme zvyklí. Po odstranění veškerého zboží, které nebylo ryze německé, totiž zbyly do značné míry prázdné regály.
Zdroj: CEN
Ty Edeka vysvětlila s nápisem: „Takto prázdný je regál bez cizinců." Další u oddělení sýrů pak říkal: „Tento regál je bez různosti dost nudný." V obchodě v ten den nebyla žádná španělská rajčata, řecké olivy, datle z Maroka ani české pivo. Mluvčí řetězce k tomu řekl:
„Edeka se staví za diverzitu. Prodáváme sice širokou škálu jídla produkovanou v různých regionech Německa. Ale až ve spojení s produkty z dalších zemí vytváříme unikátní různorodost, kterou naši zákazníci cení."
Přijmutí takovéhoto gesta může být různé, ale jedno je jisté: chtělo pořádnou marketingovou kuráž.
Zdroj: heinzinger
Zdroj: CEN
Zdroj: heinzinger
Zdroj: CEN
Zdroje: Business Punk, Bored Panda, mittelbayerische.de, Express
Kam dál?
Edeka se dlouhodobě nebojí kontroverze ve svém marketingu. Připomeňte si smutnou vánoční kampaň EDEKA z roku 2015, ve které se sourozenci potkají až po smrti svého tatínka.