Edeka představuje další, emocemi nabitou, vánoční kampaň
Klient: Edeka
Agentura: Jung Von Matt/Alster
Země: Německo
Německý retailový řetězec Edeka je proslulý svými vánočními kampaněmi. V loňském roce zaujal smutnou reklamou. Vzpomínáte si na sourozence, kteří se sejdou na Vánoce až ve chvíli, kdy jim zemře tatínek? Tato kampaň se stala virální a do současného dne má na svém kontě přes 51 milionů zhlédnutí.
V letošním roce Edeka cílí na jiné emoce, kampaň je přímočará a přesto nabízí pozitivní zvrat. Během reklamy Zeitschenken od agentury Jung Von Matt/Alster se opakuje stále stejný motiv, vidíme rodiny, které pořád musí něco dělat. Musí nakupovat vánoční dárky, musí vařit, musí napéct skvělé cukroví... A ve všech těchto rodinách je někdo přehlížený. Malé děti, kterých se předvánoční shon a stres dospělých dotýká nejvíce. Snaží se na sebe upozorňovat, ale marně. Jedna holčička si dokonce ustřihne vlasy, ale její maminka si jí ani nevšimne, protože musí péct cukroví. Než vám ale prozradíme pointu, podívejte se na kampaň sami. Na spodní liště si můžete zapnout anglické titulky.
Ve druhé třetině reklamy dochází ke zvratu. Najednou už nevidíme rodiče, kteří se za něčím ženou, ale rodiče, kteří s věnují svým dětem. Perfektně nachystané domácnosti nahradil dřez plný špinavého nádobí, hory prádla, které čekají na vyžehlení. A hlavně, všude vládne pohoda a radost ze společně stráveného času. Celá kampaň tak končí tímto poselstvím: „Nejkrásnější dárek je čas strávený s tebou”.
Prozatím kampaň nasbírala přes 6 milionů zhlédnutí a uvidíme, jak se jí bude dařit nadále. Jedno je však jisté, řetězec Edeka svými kampaněmi skutečně umí zaujmout. I reklama z roku 2014 se stala virální, když získala přes 39 milionů zhlédnutí. V této reklamě s názvem Kassensymphonie ukázala, že i čekání ve frontě může být zábava, když pokladní začali hrát vánoční koledy s pomocí pípání pokladen v supermarketu.
Kam dál?
Připomeňte si smutnou vánoční kampaň z roku 2015, ve které se sourozenci potkají až po smrti svého tatínka.