Facebook a Instagram testují nové nákupní funkce
Zdroj: Gomedia
Vánoční nákupní sezóna se pomalu blíží a Facebook i Instagram již nyní testují nové nákupní funkce. Chtějí usnadnit uživatelům nákup tak, aby kvůli němu vůbec nemuseli opustit zmíněné sociální sítě.
Z běžného příspěvku se stane skvělá prodejní reklama
Instagram testuje možnost, aby firmy snadno překlopily tzv. organic shopping posts (organické nákupní příspěvky, tedy běžné příspěvky či videa publikované ve feedu doplněné nákupními štítky, pozn. redakce ) do klasických reklam. Toto by mělo být možné skrze Ads Manager.
Testování proběhne v následujících měsících a hlavním cílem je, aby uživatelé mohli nakoupit přímo v aplikaci a nemuseli tak Instagram vůbec opustit. Facebook uvedl, že 80 % uživatelů na Instagramu sleduje různé firmy a více než 130 milionů účtů každý měsíc kliká na nákupní štítky, aby se dozvědělo více informací o produktu v nákupních příspěvcích.
Zdroj: Gomedia
Dle Instagramu je toto pouze první fáze. Chtějí i nadále monitorovat chování uživatelů a nákupy jim v rámci aplikace co nejvíce usnadnit.
Nakupování skrze Dynamic Ads
Další chystanou novinku budou mít k dispozici prozatím pouze vybraní inzerenti na Facebooku. Ta jim umožní provázat Dynamic Ads v rámci News Feedu přímo s nákupem. Opět tedy uživatelé budou moci nakoupit bez toho, aby vůbec opustili platformu, na které se zrovna nacházejí. Dle vyjádření Facebooku je urychlit nákupní proces a zkrátit dobu mezi „Chci to” a „Mám to”. Následující GIF ukazuje, jak může být tato cesta jednoduchá.
Mluvčí Facebooku k jednotlivým funkcím dále uvedl:
„Tyto nové reklamní formáty vychází ze způsobů, jakým lidé objevují a kupují produkty na Facebooku a Instagramu. Design těchto reklam a jejich funkce tak nebudou novinkou.”
Jak jsme zmínili, prozatím se u obou nástrojů jedná o testovací fázi a má je k dispozici jen malé množství interentů. Uvidíme tedy, jaká bude finální podoba těchto reklamních možností, a kdy budou k dispozici i dalším inzerentům.
Zdroje: Marketing Land, Adweek, Instagram