Facebook je zase napřed. Umožňuje reporting cesty ke konverzi reklam napříč platformami
Facebook se již stal především mobilní společností. V posledním kvartále bylo 62 % jeho reklamních příjmů z mobilních zařízení. Nyní dává inzerentům další argumenty, proč se mobilní reklama vyplatí, spouští tzv. cross-device reporting.
Jeho podstatou je umožnění sledování cesty ke konverzi napříč platformami. Uživatel například uvidí na tabletu reklamu na zájezd, ale ten si koupí až se zpožděním několika dnů po poradě s rodinou na domácím počítači. Jde to samozřejmě i opačně. Jiný uživatel rozklikne reklamu na nadcházející koncert jeho oblíbené skupiny na Facebooku na desktopu, lístky si ale koupí přes smartphone až v samotný den konání akce. Obě dvě situace patří typově mezi ty, u nichž dosud nemusely dostat prvotní platformy to správné uznání na cestě ke konverzi. Nové možnosti analytiky by to měly napravit.
Jistá míra analytiky napříč zařízeními již byla přítomna. Doteď mohli inzerenti vidět, zdali jejich desktopová nebo mobilní reklama vedla ke konverzím, ale nevěděli, na kterém zařízení skutečně ke konverzi došlo. Facebook tuto novinku bere jako další argumentaci ve prospěch mobilu. V blogovém příspěvku, v kterém ji oznamuje, uvádí, že u kampaní v USA 32 % lidí, kteří „ukázali zájem" v rámci mobilního Facebooku, do 28 dní od toho okamžiku provedli nějakou formu konverze na desktopu.
Pro nastavení sledování cross-device konverzí kampaní běžte do „Facebook Ad Reports", klikněte na „Edit Columns" a v menu po levé straně vyberte „Cross-Device". Pro popsanou míru analytiky je také potřeba nejdříve nastavit speciální trackery, především tzv. Conversion Pixels. Toto téma rozebírá více do hloubky video na konci blogu Facebooku.
Tip redakce:
Hlavní reklamní konkurent Facebooku se na poli mobilních zařízení také snaží. Poslední novinkou je, že Google připravuje nový způsob sledování uživatelů na mobilních zařízeních. Upřímně ale tato zpráva nedosahuje důležitosti reportování konverzí napříč platformami. Nejvýznamnější sociální médium dneška je z hlediska možnosti cílení reklamy jedničkou, dokazuje to i fakt, že od konce minulého měsíce jde s Facebookem cílit reklamy dle prohlížeče, operačního systému i typu telefonu.
Zdroje: MarketingLand, AllFacebook