Facebook ještě více upřednostní příspěvky přátel. Upozadí ty od stránek
Nová změna algoritmu opět uškodí firemním stránkám. Facebook ještě více zesílí trend vyšší četnosti příspěvků přátel v news feedu na jejich úkor. Upozaděna budou naopak upozornění, že přátelé něco lajkují či komentují.
Pravidla distribuce obsahu v news feedu čekaji zásadní změny. V blogovém příspěvku Facebooku je vysvětlil jejich produktový manažer Max Eulenstin:
„...prvním změnou je zlepšení zážitku pro lidi, jež nemají dostatek obsahu k vidění. Dosud jsme měli pravidla, která zamezovala, aby se v news feedu po sobě opakovalo více příspěvků od stejného zdroje v řadě. Tento update toto pravidlo uvolňuje. Pokud vám dojde obsah (vašemu news feedu - pozn. red.), ale budu chtít trávit na Facebooku více času, uvidíte víc.
Zjistili jsme také, že lidé jsou znepokojení tím,že jim unikají příspěvky od lidí, na kterých jim záleží. Obzvláště to platí pro lidí, kteří mají na Facebooku mnoho přátel a oblíbených stránek, takže vidí mnoho obsahu každý den. Druhý update se proto snaží zajistit, abyste viděli obsah od lidí, na kterých vám záleží. Jejich fotografie, videa, statusy a linky budou v news feedu výše a vy budete mít menší šanci, že si jich nevšimnete. Pokud máte rádi obsah stránek a interagujete s ním, uvidíte ho v news feedu také. Tato úprava se snaží vyvážit ten správný poměr obsahu pro každého.
Mnoho lidí nám řeklo, že se jim nelíbí upozornění na to, jak jejich přátele lajkují nebo komentují příspěvky. Odteď se bude tento druh příběhů objevovat níže v news feedu nebo vůbec, takže s větší pravděpodobností uvidíte obsah, co vás zajímá, přímo od přátel a vašich oblíbených stránek."
Podobné příspěvky značek uvidíte v news feedu čím dál méně.
Co toto znamená pro stránky? Víceméně to, že budou ještě více platit. Vyjádření Facebooku je samozřejmě více neutrální, ale víceméně to z něj vyplývá:
„Dopad těchto změn na distribuci obsahu vaší stránky se bude značně lišit dle toho, jaké máte publikum a vaší aktivity při přidávání příspěvků. V některých případech může dosah příspěvků a referral traffic (na vaše stránky - pozn. red.) poklesnout. Obecně by značky měly pokračovat v publikování věcí, které lidi považují za smysluplné a měly by dodržovat nejlepší zásady k navyšování referral trafficu."
Trend potvrzený touto sadou změn je dlouhodobě patrný a v posledním roce a půl je čím dál citelnější. Už nyní tak má mnoho správců stránek někdy pocit, že místo upozornění: „Your post was published," by bylo často více odpovídající: „Your post was punished." Nazírání této změny se samozřejmě může lišit dle toho, zdali jste pouze uživateli, nebo se také staráte o některé Facebook stránky. Z pohledu těch druhých se stává Facebook další inzertní platformou, kde se bez rozpočtu na propagaci vaše sdělení moc daleko nedostane.
Prosba redakce:
Bohužel se tyto změny dotknou i nás. Rozpočet na propagaci příspěvků nemáme, přesto bychom se neradi ztratili z vašeho dohledu. Proto na vás máme prosbu. Nastavte si prosím na naší facebookové stránce možnost „Dostávat upozornění" či v anglické verzi „Get Notifications". Pak vám naše články neutečou a budete se rozhodovat o jejich čtení sami, nikoliv podle vrtochů algoritmu. Návod je na obrázku níže.
Ano, víme. Jsou to odsud dva kliky a uvědomujeme si, že to je dlouhá cesta. Jako motivaci navíc vás prosíme způsobem, který na Facebooku neuvidíte: roztomilým GIFem.
Fakt by nám to udělalo radost. Tak jen do toho. Díky moc!
Tým Marketing Journalu