Facebook má 2 miliardy uživatelů
Mark Zuckerberg dnes oznámil, že jím vedené modré sociální médium má již 2 miliardy měsíčních uživatelů, tedy těch chodících na Facebook minimálně jednou za měsíc.
Pro srovnání: YouTube jich má 1,5 miliardy, Facebookem vlastnění Messenger a WhatsApp se mohou pochlubit 1,2 miliardami uživatelů a Instagram pak disponuje 700 miliony.
Má ještě Facebook kam růst? Ano, ale již ne v západním světě. Ostatně už jeho růst v posledních 5 letech byl především asijský, za toto období přidal 746 milionů uživatelů mimo Evropu a USA. Právě v USA a Kanadě vyrostl počet uživatelů jen ze 193 milionů na 234.
Facebook již věnoval mnoho úsilí, aby byl použitelný i na levných Android smartphonech a právě to je ta cesta, jak se může nadále rozšiřovat. Přes všechny poplašné zprávy o nezájmu teenagerů není modré sociální médium rozhodně mrtvé. Celé dvě třetiny měsíčních uživatelů se na Facebook vrací každý den. V okamžik, kdy měl Facebook „jen“ 1 miliardu uživatelů, tak přitom činilo jen 55 % uživatelské báze.
S takto obrovskou masou lidí, která se na něj pravidelně obrací, má Facebook pochopitelně i mnohem větší odpovědnost. Zejména od loňských amerických prezidentských voleb se mluví více o falešných zprávách či o tom, že kombinace psychometrie a přesného reklamního cílení může rozhodovat volby a to klidně při používání lží a negativních emocí. Přečtěte si o tom více v našem článku Jak si poradit se světem fake news a sociálních bublin.
Zdroje: Techcrunch, Facebook