Facebook mění reklamy v pravém sloupci
Nová podoba news feedu to předznamenávala. Ačkoliv v posledních letech několikrát zaznělo, že osud reklam vpravo je nejasný a možná tento formát úplně zmizí, nový vzhled Facebooku ukázal, že se s pravou stranou počítá. Nyní největší sociální médium na svém blogu odtajnilo, že reklamy v pravém sloupci projdou redesignem.
Nejdůležitějšími změny reklam v pravém sloupci by měly být:
- Budou větší
- Jejich proporce se srovnají s těmi v news feedu
- Zmenší se jejich počet
Zmenšení počtu nabízených reklam jde pochopitelně ruku v ruce se zvětšením rozměrů. To by mělo přispět i k tomu, že Facebook bude graficky vyváženější - klidně si můžeme přejmenovat pravý sloupec na „falešné native ads". Dle vyjádření Facebooku takový model přináší lepší proklikovost: „Nový vzhled reklam spolu s jejich novou distribucí má přinést lepší reklamní zážitek. Testy prokázaly větší engagement uživatelů, někdy až trojnásobný."
Změna přináší pro inzerenty také pozitivní aspekty ryze praktického charakteru. Protože proporce reklam na pravé straně (myšleno poměr stran - pozn. red.) budou totožné s těmi v news feedu, bude možné pro obě umístění použít stejné fotografie.
Přechodná fáze bude poměrně dlouhá. Něktěří marketéři budou mít novou podobu reklam k dispozici na konci tohoto měsíce, kompletní roll out se má ale konat „později tento rok". Do úplného spuštění tak proběhne ještě celá řada testování.
Zdroj: Facebook for Business