Facebook možná opustí reklamy v pravém sloupci
Největší sociální médium již prošlo tolika úpravami svého designu, že je poměrně obtížné mít v nich přehled a v dlouhodobějším horizontu si také pamatovat, jak vlastně vypadaly původní verze. Pro malé připomenutí: poslední změny byly uvedeny na podzim loňského roku, a to pouze v mobilní verzi. Týkaly se například zvýraznění tlačítek navrchu Stránek, těch, přes které se můžete prokliknout na web značky, nebo do její aplikace.
Nyní plánované změny pro desktop by měly odrážet právě ty podzimní v mobilní verzi. „Testujeme nový design Stránek pro desktop, cílem je usnadnit lidem možnost dozvědět se více o značkách a interagovat s nimi. To zahrnuje i větší cover fotografii a více viditelné call-to-action tlačítko," uvedl pro Marketing Land mluvčí Facebooku.
Cover fotografie není v nové verzi částečně zakryta čtvercový profilovým obrázkem v levém spodním rohu. Printscreen testu redesignu navíc postrádá reklamy po pravé straně. Na ní se nacházejí informační sekce o Stránce jako údaj o počtu lajků či sekce „About". Na levé straně je pak navigační menu.
Zdroj: Matt Navarra | Twitter
Znamená to, že mají zmizet reklamy v pravém sloupci natrvalo? Oficiální potvrzení z Facebooku neexistuje, ale nebylo by to rozhodně poprvé, co by se o tomto kroku spekulovalo. Zároveň je ale potřeba říci, že by je Facebook i po jejich odstranění ze Stránek mohl ponechat na své domovské stránce a u profilů uživatelů.
Reklamy v pravém sloupci jistě vydělávají stovky milionů dolarů. Z celkového koláče reklamních příjmů Facebooku však patří mezi ty nejméně důležité, v prvním kvartále letošního roku tvořily 82 % reklamy mobilní. Ty desktopové vydělaly 936 milionů dolarů. Rozklad této sumy není znám, ale dá se předpokládat, že většina z nich jde připsat reklamám přímo v news feedu.
Chyběly by vám reklamy v pravém sloupci při propagaci vaší značky či klientů a vnímáte je vůbec jako uživatelé?
Zdroje: Marketing Land , Matt Navarra | Twitter