Facebook otevře Stories i pro Stránky
Instagram Stories se lidé ze začátku vysmívali jako pouhé kopii Snapchatu. Poté, co je uživatelé začali upřednostňovat před originálem, se smát přestali. O Stories na Facebooku to zatím říct nejde. Změně stavu má napomoci jejich otevření pro Stránky.
Stories (Příběhy) dostupné 24 hodin od své publikace dlí v kružnicových náhledech nad news feedem a v záplavě příspěvků se tak neztratí. Přesto je lidé příliš nepoužívají. Facebook zastává při komercionalizaci svých nových prvků obvykle opatrný přístup. Nejprve se snaží o to, aby je uživatelé vzali za vlastní. Až poté, co jsou běžnou součástí jejich komunikace na konkrétní platformě, dovolí si do nich pustit komerční obsah. Takto to bylo i v případě Instagram Stories.
Stories na Facebooku byly prvně otevřené jen uživatelům a to pouze s viditelností pro přátele. V srpnu rozšířilo největší sociální médium možný dosah Příběhů i na followery uživatelů doufaje, že vše nakopnou influenceři. Ani to se zatím výrazně nestalo, a tak nyní Facebook Stories umožní publikovat i značkám.
Produktová manažerka Facebooku Amy Sun uvedla pro Techcrunch:
„Naslouchali jsme naší komunitě a spolupracovali jsme na tom, aby vytváření Stories na Facebooku bylo rychlé, zábavné a jednouché. Během příštího měsíce budou schopny Stránky vytvářet Stories a sdílet je s lidmi, co je sledují.“
Zatím přitom nebude možné zaplatit si lepší viditelnost příběhů propagací. Upřímně to ale není příliš potřeba. V řádku Stories není obvykle příliš nabito. O to větší příležitost to je pro značky, kterým jinak organický dosah příspěvků dlouhodobě padá.
Zdroje: Techcrunch , Smart Company