Facebook představil nové nástroje pro chytrou publikaci obsahu
Facebook si letos pro marketéry a značky připravil příjemný vánoční dárek. Tím je nástroj pro chytrou publikaci obsahu firemních stránek. Správcům stránek usnadní práci a pomůže vyhodnotit, jaký obsah jejich fanoušci chtějí vidět.
Chytrá publikace příspěvků
V posledním roce si Facebook od firem vysloužil díky opakovanému snižování organického dosahu a změnám v algoritmu spíš kritiku. Nyní uvedné nástroje by však největší sociálnímu médiu mohly přinést ovace. Tou největší změnou je bezesporu inteligentní publikování obsahu na stránky. Správcům stránek, kteří se rozhodnou tento nástroj využívat totiž odpadne část práce s obsahem. Facebook svým algoritmem vyhodnotí, jaké články se budou cílovému publiku dané stránky s největší pravděpodobností líbit, a sám je jménem stránky zveřejní. Výběr sdíleného obsahu bude vycházet z velké části z toho, jaké linky z webových stránek dané firmy jsou na Facebooku nejčastěji sdíleny. Je tak zřejmé, že je primárně zaměřen pro vydavatele médií. Pomoci může obzvláště velkým mediálním titulům, které mají rozsáhlý tematický záběr obsahu.
Tyto příspěvky se na samotné stránce nikdy neobjeví, pouze v rámci News Feedu odběratelů. Správci stránek však budou moci nahlédnout do analytiky a obsahu skrze novou záložku v rámci sekce Insights. Na stejném místě bude rovněž možné moderovat komentáře. Celý nástroj má za cíl pomoci zvýšit engagement fanoušků, získávání nových a samozřejmě usnadnění práce správcům stránek.
Neznamená to ale že by přišli o práci. Lidsky tvořený obsah bude stále základním prvkem úspěšných stránek. Marketéři si navíc mohou vybrat, zda tento nástroj budou využívat nebo ne. Tato funkce potěší hlavně média a weby, které konstatně publikují velké množství obsahu. Zapnutí a případně i vypnutí lze nastavit v nastavení stránek, v podsekci Publishing Tools. V současné době je nástroj dostupný pouze hrstce vybraných stránek, v nejbližších měsících by však mělo dojít k jeho otevření všem zájemcům.
Ukončení zobrazování příspěvku
Kromě chytrého nástroje Facebook letos nadělil také dvě další úpravy. Správci stránek již nyní mohou u svých příspěvků nastavovat, kdy se přestane zobrazovat v News Feedu. To by mělo pomoci zvláště u hodně aktuálních příspěvků, jako je například předpověď počasí. Obsah se bude i poté k vidění v rámci stránky, jen se s ním fanoušci nebudou setkávat ve svém News Feedu.
Cílení příspěvků dle zájmů
Další úpravou je také nastavení cíleného zobrazování příspěvků pouze těm fanouškům, kteří spadají do jisté zájmové skupiny. To umožnuje pokročilé nastavování obsahu, ale hlavně lepší možnost jeho výběru na míru fanouškům, a tím pádem i lepší zapojení. Navíc jej stránky, které denně publikují hodně příspěvků, mohou využít k vyššímu počtu příspěvků, aniž by otravovali všechny své fanoušky 8 posty denně. I tento nástroj je již k dispozici.
Zdroj: MarketingLand, Facebook