Facebook přidal na web samolepky, mají i komerční potenciál

4. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Noví smajlící na Facebooku se jmenují samolepky a je mezi nimi i pes Marka Zuckerberga.

Od poloviny dubna nabízí mobilní verze Facebooku širší výběr smajlíků. Nejsou to už jen klasické žluté obličejíky, ale i koťátka, kaktusy, opice a dokonce i pes Marka Zuckerberga. Říká jim samolepky a od prvního červencového úterý jsou k dispozici i na webové verzi Facebooku. Uživatelé si z obchodu se samolepkami mohou zdarma stáhnout sady smajlíků, které se jim líbí a používat je při soukromé konverzaci prostřednictvím chatů.


Jiné komunikační aplikace jako Line nebo Path, které mají také speciální řady smajlíků, ty svoje ale prodávají. Například za první tři měsíce letošního roku si Line jen na jejich prodeji vydělal přes 17 milionů dolarů.

Samolepky jsou pro uživatele sice zdarma, neznamená to ale, že na nich Facebook nevydělá. Nebyla by to totiž nejlépe vydělávající sociální síť, kdyby ze samolepek neudělala další reklamní příležitost. Je v nich totiž skrytá i možnost propagace. Ukázkou je speciální sada s postavičkami z nového filmu Já, padouch 2.

Nevypadá to však na to, že by byly speciální sady samolepek zpoplatněny pro uživatele. Platit budou mnohem pravděpodobněji firmy. Jedním z uvažovaných způsobů je platba za zobrazení.

Samolepky jsou dalším pokusem, jak přimět uživatele největší sociální sítě trávit zde více času a neodcházet k jiným službám. Například ke Googlu, který propojil všechny své služby pro snadnější komunikaci. Samolepky a jiné emotikony pomáhají lépe vystihnout záměr komunikujících. Psaná komunikace může být totiž občas dost matoucí a nejasná. S obrázky je to ale snadnější a navíc zábavné.

S vyšším objemem posílání zpráv přes se Facebooku otevírají další možnosti, jak blíže poznat své uživatele. S kým si píšete nejčastěji, komu posíláte nejvíc samolepek, ….  Tyto údaje se pak dají použít pro lepším zacílení.

Sice to vypadá hloupě, ale samolepky opravdu můžou pro Facebook znamenat dobrou konkurenční výhodu. A největší sociální síť světa se opravdu snažila, aby její smajlíci byli na webu ti nejroztomilejší.

Zdroj: www.techcrunch.com

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: