Facebook přináší formát autoplay reklam i do aplikací v rámci Audience Network
Facebook oznámil, že dává marketérům využívajícím reklamní síť pro mobilní zařízení možnost využít nové reklamní formáty. Mezi nimi jsou i ty nejúčinnější, nativní autoplay reklamy.
Tyto formáty se dají cílit v rámci Audience Network, rozsáhlé sítě aplikací, které nabízí prostor pro reklamy největšího sociálního média. Facebook tvrdí, že tento typ propagace je na velkém vzestupu. Ve srovnání s počátkem letošního roku využívá 5x více aplikací podílejících se na Audience Network nativní reklamy a ty nyní tvoří 80 % impresí v rámci této sítě.
Inzerenti nyní mohou jako reklamy využívat autoplay videa. Videa přitom budou soutěžit ve stejné aukci s dalšími formáty nativních reklam.
V Audience Network lze navíc využít tři další formáty kategorie interstitial, tedy těch, které mohou překrýt zčásti či zcela obrazovku mobilních zařízení příjemců. Jedná se o dynamické produktové reklamy, carousel reklamy umožňující zobrazit střídavě více produktů v jedné reklamě a click-to-play videa.
Na blogu Facebooku jsou popsány takto:
Dynamic Product Ads: Toto řešení umožňuje inzerentům vytvořit relevantní a načasované reklamy na základě produktů, které lidé viděli na jejich stránkách či aplikacích. Maloobchodní prodejci a e-shopy s velkými produktovými katalogy měli úspěch s vytvářením personalizovaných reklam pro jejich zákazníky na Facebooku, nyní se mohou jejich kampaně rozšířit i na Audience Network.
Carousel Ads: Karuselový formát dává inzerentům více kreativní reklamní formát v módu interstitialů přes celou obrazovku. Mohou tak ukázat přesvědčivé obrázky i v rámci mobilní aplikace - povoleno je až 5 fotografíí v rámci jedné reklamy.
Click-to-Play Video: Interstitialy přes celou obrazovku jsou k dispozici také pro click-to-play videa. Dávají přitom lidem plnou konrolu nad jejich zážitkem
Může se to zdát jako malá změna. Ve skutečnosti je ovšem podstatná. Většina reklamních příjmů Facebooku je tzv. mobilních. Audience Network umožňuje dosáhnout na uživatele největšího sociálního média i v okamžicích, kdy nejsou na ní, ale v mobilních aplikacích. Tyto formáty mají schopnost překrýt celou obrazovku telefonů či tabletů, jsou tak více ofenzivní, ale zároveň i více účinné. Před jejich sdělení se totiž dá uniknout velmi obtížně.
Zdroj: Facebook