Facebook rozšiřuje dostupnost funkce Place Tips pro malé a střední podniky
Facebook již v lednu oznámil, že zahajuje testování nové funkce Place Tips. Ta umožňuje uživatelům iPhonů, aby se jim na určitých lokalitách objevovaly v newsfeedu relevantní informace. Po odzkoušení v několika newyorských podnicích a institucích teď Facebook nabízí dalším firmám, aby se na tento způsob komunikace se zákazníky vrhly.
Jak tipy na místa fungují? Pokud si majitel iPhonu ve svém nastavení Place Tips aktivuje, zobrazí se mu na začátku news feedu na základě jeho lokality krátké avízo. Po jeho otevření se mu zobrazí karty s doporučeními od přátel na zajímavá místa v okolí. Uvidí tak například jejich zprávy nebo fotografie z nedalekých podniků. Stejně tak se mu může ukázat facebooková stránka blízkého obchodu, jídelní lístek blízké restaurace nebo upozornění na blížící se koncert.
Poloha uživatele je zjišťována pomocí mobilních dat, Wi-Fi nebo GPS. Některé podniky dokonce dostaly možnost otestovat Facebook Bluetooth Beacons. Díky těmto zařízením mohou kamenné obchody posílat zákazníkům se zapnutými Place Tips informace do Newsfeedu jejich mobilních telefonů.
Ve zprávě na stránce Facebook pro byznys se dočteme, že „od začátku testu zažily podniky, které vyzkoušeli Place Tips, stálý nárůst návštěvnosti svých stránek od zákazníků svých kamenných obchodů.“ Nyní se největší sociální síť rozhodla své Bluetooth Beacons poskytovat zdarma těm firmám, které o něj požádají. Využití se nabízí mnoho, jak uvádí dále ve zprávě:
„Pro zlepšení zákaznické zkušenosti firmy mohou napsat přizpůsobitelnou uvítací zprávu, která se objeví na začátku série tipů a využít ji k propagaci výrobků. Nebo mohou jejím prostřednictvím sdílet fakta a doporučení o svém podniku. Knihkupectví tak může návštěvníky obchodního centra informovat, kde přesně probíhá autogramiáda, lahůdkářství zase může sdílet seznam produktů, které si u nich koupily významné osobnosti.“
Place Tips budou dostupné všem uživatelům iPhonu, kteří ve svém mobilním Facebooku tuto funkci povolí a kteří dají aplikaci přístup ke svým polohovým údajům. Tipy na místa jsou však zatím stále dostupné jen v omezených oblastech a není jisté, kdy se objeví také v České republice.
Kam dál
Přečtěte si více o technologii Beacons v našem článku iBeacons jsou budoucností geolokačního marketingu.
Zdroje: Facebook Newsroom, Facebook for Business, Social Times