Facebook se pustil do vývoje chytrých brýlí značky Ray-Ban

18. 9. 2020 | Eva Dragulová
Na konferenci Facebook Connect představil kromě nového headsetu Oculus Quest 2 také spolupráci s firmou EssilorLuxottica – chystají se na trh uvést brýle s rozšířenou realitou ikonické značky Ray-Ban.

FB

Rok 2021 bude pro Facebook významný. Proč? Chtějí na trh pustit v rámci projektu Aria brýle značky Ray-Ban, které vám zprostředkují rozšířenou realitu. 

Facebook se nechal slyšet, že tyto nové brýle jsou jen jedním z řady kroků, které mají v odvětví AR v plánu. Od tohoto měsíce chce společnost brýle začít testovat mezi svými zaměstnanci. Budou se muset vypořádat s problémy, jako je ochrana soukromí, nahrávání videa a vzhled.

Facebook plánuje podobný krok už roky. Chtěli vytvořit brýle, které se vizuálně podobají těm zcela „obyčejným“, proto si zvolili za partnera značku EssilorLuxottica, aby jim vytvořila návrhy designu prvních chytrých brýlí, které by tak měly být i estetické.

Andrew Bosworth, viceprezident facebookové divize Reality Labs, se nechal slyšet, že „jejich cílem je vytvořit zařízení, pomocí kterého budou mít lidé možnost se se svými nejbližšími lépe propojit. A to jim nové brýle mají potenciál umožnit. Společnost EssilorLuxottica má stejně ambiciózní očekávání jako my, poskytne nám odborné znalosti a značku, abychom společně vyrobili brýle, které budou nejen chytré, ale i módní.“ 

Název AR brýlí od Facebooku zatím neznáme. Nevíme ani, jak budou nakonec vypadat a kolik budou stát. Chytré brýle, které mají i klasický vzhled, zosobňují však trend, který se v posledních letech dostává stále více ke slovu. A všechny velké společnosti jako Google, Apple a Amazon již AR brýle mají nebo na jejich vývoji pracují.

Jaké máme čekat funkce u „chytrých Ray-Banů”? Facebook prozradil serveru The Verge, že určitě nemáme spoléhat na integrovaný displej. To naznačuje, že se dané brýle mohou vzhledově blížit designovým Snap Spectacles nebo Amazon’s Echo Frames

Facebook je v těchto měsících mnohem transparentnější a otevřenější, co se týká projektů realizovaných v Reality Labs. Divize vytvořená v roce 2018 zpracovává experimentální projekty, jako jsou třeba dané brýle nebo Oculus Quest 2. Na začátku tohoto roku společnost odtajnila návrhy a design toho, jak by zařízení AR-VR mohla vypadat v budoucnosti. 

Na loňské konferenci Oculus Connect Facebook rovněž představil projekt Live Maps, který by měl lidem pomoci s využíváním chytrých brýlí v reálném světě a virtuálno i realitu hezky propojit. Brýle si dokáží stáhnout data z 3D mapy a potom jen nositele upozorňovat na změny, jako jsou nové názvy ulic nebo nová možnost parkování, a pak tuto online mapu průběžně aktualizují.

oculus

Na výroční události Facebook Connect představili ještě jednu novinku. Vylepšili model brýlí Oculus Quest, a navíc „dvojku“ zlevnili. Jejich mise je dostat virtuální realitu k širšímu publiku. K hraní her tak nebudou hráči potřebovat výkonný počítač nebo konzoli. Oculus Quest 2 jim poskytne unikátní živý zážitek. Ale využijete je třeba i na cvičení.

Do prodeje novinka od Facebooku zamíří za necelý měsíc. Nevýhoda? Pokud nemáte facebookový účet, tento headset nebudete moci využívat.

Je vidět, že Facebook se snaží se svými novými produkty zaháčkovat své uživatele na své platformě a zároveň s jejich pomocí zprostředkovat zážitek, který konkurence nenabízí. O virtuální a augmentované realitě se mluví již roky a zatím se masově rozšířila pouze AR do filtrů na Instagramu. Chytré a zároveň módní brýle mohou být dalším krokem, jak přispět k expanzi zmíněných technologií.

Zdroje: The Verge, Facebook

 

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: