Facebook se snaží nalákat své uživatele do virtuální reality, která se bude promítat i do feedu
Facebook se snaží propojit svou 2D sociální síť s virtuální realitou a doufá, že přivede více lidí do virtuálního světa. Na říjnové konferenci představil nástroje, díky kterým chce přivést více uživatelů na svou verzi ve virtuální realitě, tzv. Facebook Spaces. Současně chce lidem umožnit sdílení 3D příspěvků do jejich feedu ve 2D variantě.
Všechny tyto informace byly uveřejněny během konference v San Franciscu, kterou pořádala společnost vyvíjející virtuální realitu, Oculus, kterou mimochodem vlastní právě Facebook.
Velkou novinkou je představení feedu, který nese název 3D příspěvky (v originále 3D posts). Uživatelé budou moci vzít objekt, který vytvoří ve virtuální realitě pomocí Oculus medium nebo Facebook Spaces, a následně ho sdílet na Facebooku. Další uživatelé budou moci s objektem manipulovat, dívat se na něj z různých úhlů, apod. Stejně jako si prohlíží například 360° video.
Publish your Medium sculpts from VR to your Facebook feed as dynamic 3D Posts! pic.twitter.com/gQwC3wA28Y
— Medium (@OculusMedium) 11. října 2017
Během zmíněné prezentace uvedla Rachel Franklinová, vedoucí pro sociální virtuální realitu, že do budoucna by takto upravené objekty mělo být možné umístit i do Facebookem vyvíjeného nástroje augmentované reality, tzv. Camera effects. Ty aktuálně umožňují umisťovat 3D filtry na fotografie a videa. Souběžně by toto propojení mělo v budoucnu fungovat i naopak. Tedy, že uživatelé vezmou 2D fotografii, kterou již publikovali na FB, a následně ji převedou do virtuální reality.
Franklinová dále uvedla, že Facebook v rámci Facebook Spaces umožní vysílat 360° živé video. Někteří uživatelé mohli zmíněnou funkcionalitu využívat již od března 2017, ale pro všechny bude k dispozici až koncem tohoto roku. V následujícím roce dále chtějí uveřejnit aplikaci Venues, díky které budou moci lidé sledovat sport či například koncerty nebo filmové premiéry ve VR pomocí virtuální helmy Oculus.
Virtuální realita je stále rozvíjejícím se marketingovým nástrojem, který je prozatím opomíjen. Jsme zvědaví, jak plány Facebooku využívání VR uživateli i marketéry ovlivní.
Zdroje: Marketing Land , Oculus, Techcrunch