Facebook spouští geolokační formát reklamy pro kamenné obchody: Local Awareness Ads
Kamenné obchody mají poměrně jasno o tom, kteří lidé by u nich mohli nakoupit - především ti, co jsou u nich fyzicky blízko. Facebook pro ně nyní spouští nový geolokační reklamní formát pojmenovaný Local Awareness Ads.
S ním mohou podniky mířit reklamu na potenciální zákazníky v určitém geografickém okruhu. Bonusem navíc je pokročilé sociodemografické vymezení cílové skupiny, které Facebook nabízí. Obchod s oblečením pro skejťáky těžko zaujme zarytého metalového fanouška, i kdyby byl od obchodu 5 metrů. Právě tato možnost vymezení společně s tím, že lidé tráví na Facebooku více času na mobilních zařízeních než na desktopu, skutečně dává Local Awareness potenciál být jedním z nejužitečnějších reklamních formátů. Níže můžete nalézt náhled toho, jak může vypadat.
Facebook ve svém blogovém příspěvku píše:
"Kamenné obchody mohou s local awareness reklamami rychle a jednoduše najít nové zákazníky tím, že je budou cílit na skupiny lidí v okolí jejich podniků. Tento formát je vytvořen tak, aby byl cenově efektivnější než tradiční reklamní kanály jako inzerce v novinách, přičemž nabízí přesné cílení a širší dosah. Považujeme je za nejlepší nástroj pro kamenné obchody k dosažení zákazníků v jejich blízkosti a na druhou stranu také za nejlepší nástroj, jak mohou uživatelé Facebooku objevit užitečné věci v jejich bezprostřední blízkosti."
Při vytváření reklamy mohou inzerenti dodat adresu svého podniku, pokud ji ještě nemají u své facebookové stránky vyplněnou, a poté zadat rádius dosahy jejich reklam, třeba jednu míli, jako tomu je na obrázku. Náhled reklamy výše pak ukazuje, že její příjemce může kliknout na "get directions" a získat náhled adresy podniku na mapě.
Po nastavení věku a pohlaví publika, rozpočtu a trvání reklamy se zobrazí i odhad denního dosahu reklamu.
Nejzásadnější otázkou úspěšnosti tohoto formátu je především to, na jakém základě a jak úspěšně bude Facebook získávat informace o poloze uživatelů. Blogový příspěvek, který ho představuje, mluví o uživatelích, kteří sdílí svou poslední lokaci. Záměrně - například ve formě statusu - tak nečiní rozhodně většina lidí a může to jistě komplikovat i přesnost odhadů dosahu reklamy. Location Awareness Ads jsou bohužel zatím dostupné jen na americkém trhu. Než se dostanou k nám, snad budeme vědět i to, jak se jim v tomto ohledu daří.
Zdroj: Facebook, Facebook for Business