Facebook spouští Watch Party ve všech Skupinách
Facebook potřebuje zapojené uživatele a zároveň má zájem o smysluplné konverzace, ne o lajky u clickbait obsahu. Pomoci by k tomu měl i nový nástroj, který bude zatím dostupný jen ve facebookových Skupinách. Watch Party má vytvořit atmosféru společného sledování videobsahu, který uživatele skutečně zajímá.
Z toho pohledu dává smysl, že jsou zatím spuštěny ve Skupinách, kde se obvykle sdružují lidé se společným zájmem. Právě Facebook Groups již posloužily jako pole pro testování funkce, které Facebook hodnotí takto:
„Zpětná vazba od testování Watch Party ve Skupinách nás povzbudila. Slyšeli jsme, že správci Skupin jsou nadšení z používání Watch Party pro věci jako otázky a odpovědi (Q&As) zaměřené na vaření nebo různé rukodělné koníčky, kdy lze sdílet v reálném čase detaily z přípravy videa, vyměňovat si tipy a triky pro věci jako vylepšení domova, dekorace nebo makeup tutorial. Lze se tak učit například i nové tréninkové techniky nebo hraní na hudební nástroj, přizvat do videa také speciální hosty atd."
Testované Watch Parties měly diváky, kteří byli skutečně ochotní zapojit se do konverzace. Prý se vyskytly i Skupiny, kde uživatelé věnovali přes 10 hodin jedné Watch Party a ty kde i relativně skromný počet účastníků přidal stovky a někdy až tisíce komentářů.
Fanoušci britské královské rodiny sledovali na jaře přes Watch Party poslední královskou svatbu, korejské K-pop skupina KARD oslavila přes Watch Party své první výročí, pustila fanoušků teaser svého nového klipu a pak odpovídala svým fanouškům na dotazy. Fanoušci seriálu Big Ballers sledovali v kuse mnoho dílu na oslavu příchodu nové série.
Facebook nicméně prý Watch Parties vyzkouší i mimo Skupiny a v současné chvíli již probíhá omezené testování. Dosavadní úspěchy s engagementem sledujících by rád přetavil i do běžného news feedu, kde se něco podobného nyní děje zatím jen u velmi zajímavých live videích. Nastíněné příklady Watch Parties jsou totiž pro něj příkladem smysluplných konverzací, které se vedení Facebooku snaží podporovat. A upřímně nástroj, který uživatele udrží aktivní po dlouhou dobu potřebuje i z obchodního hlediska. Obzvláště po vyhlášení ekonomických výsledků za druhý kvartál tohoto roku, po kterém spadla cena akcií Facebooku o více než 18 %.
Zdroj: Facebook Newsroom