Facebook testuje „snooze button” na přátele a stránky

18. 9. 2017 | Petr Michl
„Snooze button“ na budíku je geniální vynález pro ty, co potřebují ještě 5 minut času. Facebook testuje něco velmi podobného i na přátele a stránky, kteří jsou momentálně otravní, ale nechcete se s nimi virtuálně rozloučit nadobro. Klik a máte je na týden z news feedu.


Zdroj: Snooze on Shutterstock 

Znáte to, své přátele na Facebooku máte docela rádi, ale někdy je sledovat jejich příspěvky poměrně těžké. Zatímco vy dřepíte v kanceláři a venku je ošklivo, sledujete jejich „palmy a kokosy“ na tisíc způsobů z třítýdenní dovolené v jihovýchodní Asii. Další kamarádka zase ob 3 hodiny informuje o tom, že do státnic ji zbývá jen tak málo času a ona nic neumí a hroutí se. Jsou to vaši přátelé a nechcete se si s nimi virtuálně rozloučit, ani jim dát jen o něco málo potupnější unfollow. Rozhodně by se ale hodilo něco, co by je dočasně vymazalo z vašeho news feedu. Přesně k tomu má sloužit tzv. „snooze Button“ .

Toto označení známe z budíků. Je to přesně to tlačítko, co mačkáte, když chcete budík umlčet, ale ne napořád. Vylézt z postele musíte, ale 5 nebo 10 minut božského klidu před dalším zazvoněním je přesně to, co potřebujete. Na Facebooku má být snooze o něco delší. „Příspěvkový klid“ by vás měl čekat dle vašeho uvážení na den, týden nebo až 30 dnů. Testování tohoto prvku potvrdil portálu Techcrunch mluvčí Facebooku. 


Zdroj: Techcrunch

„Snooze Button“ se nemá týkat jen přátel, ale i Skupin a Stránek. Vhod tak může přijít třeba, když zpravodajský portál nemluví o ničem jiném než o volbách za pár dnů, a vy si raději počkáte až na výsledky a odpustíte si zprávy o prognózách. V případě Skupin nemusíte sledovat například domlouvání se detailů srazu, o kterém víte, že na něj nezavítáte. 

I pro ty, co budou obrazně řečeno odesláni na trestnou lavici, je tato možnost lepší než permanentní zákaz. Je ovšem jasné, že to je pro algoritmus signál s negativním znaménkem. Pokud si nějaká Stránka vyslouží od uživatele zmáčknutí tlačítka „snooze“ několikrát, pravděpodobně se u něj v news feedu nebude zjevovat příliš často.  

Zdroj: Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: