Facebook testuje slevy pro online obchody
Facebook se snaží pomoct online obchodům a přisypat pár peněz i do vlastní kasičky. V tichosti teď testuje novou verzi nabídkových kuponů, které lze využít v kamenných, ale právě i v online obchodech. To by mělo přimět uživatele Facebooku víc nakupovat na internetu a prokliknout až na oficiální webovou stránku společnosti.
Zatím nabídky existují jen pro kamenné obchody. Funguje to tak, že slevy od podniků, které na své stránce zveřejní nabídku, získáte kliknutím na odkaz Získat nabídku v daném příspěvku na Facebooku. Nabídky se zobrazují u stránek, které se vám líbí nebo v příspěvkovém news feedu jako sponzorovaný příběh. Po kliknutí na odkaz obdržíte e-mail, který můžete vytisknout, nebo ukázat na svém mobilním telefonu přímo v podniku.
Nabídkové kupony mají podobu kódů nebo speciálních odkazů, které se při nakupování na stránce zadají do speciálního pole. Většina online obchodů už něco podobného má, proto by s tímto způsobem uplatňování slev neměl být v podstatě žádný problém. Společnosti nabízející slevu si také budou moci vybrat, zda bude Facebook distribuovat jeden kód pro všechny zákazníky nebo unikátní kód pro každého a omezit tak nabídku třeba jen na fanoušky společnosti.
Vytvoření nabídek i nabídkových kuponů je zdarma, pokud ale bude chtít společnost zvýšit dosah své nabízené slevy, budete si za to muset připlatit. E-commerce nabídky testuje Facebook na malém vzorku klientů, pokud proběhne testování úspěšně, bude je moci zpřístupnit všem, jako to udělal v případě Nabídek do kamenných obchodů.
Další věc, kterou Facebook momentálně testuje, je i podoba reklamy. Některým uživatelům největší sociální sítě se pod dvěma reklamními příběhy zobrazí možnost označit, která z nich se jim líbila víc. Například reklama s fotkou nebo reklama s otázkou.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.facebook.com, www.allfacebook.com