Facebook testuje Stories, která zůstanou aktivní po 3 dny
Zdroj: Facebook
Facebook Stories se dlouho zdály jako nechtěný a spíše násilně implementovaný formát. S jejich posouváním do čím dál dominantnější pozice a zejména možností publikovat Stories vytvořené primárně pro Instagram se ale zájem uživatelů zvýšil. Nyní chce Facebook přesvědčit k aktivitě i ty uživatele, pro které je trvání Příběhů po 24 hodin příliš krátká doba.
Premisou testu je, že když se čas prodlouží na trojnásobek — tedy 72 hodin — bude více uživatelům stát za to věnovat energii i tvorbě pomíjivého obsahu. Pravděpodobně počítá s tím, že v průměru starší publikum modrobílé sociální sítě to ocení. Na test upozornila známá spotterka Jane Manchun Wong.
Zdroj: Jane Manchun Wong
Dle naposledy zveřejněných dat interaguje denně na Facebooku se Stories půl miliardy uživatelů. Při 1,66 miliardy aktivních uživatelů to je méně než jedna třetina, což není tak mnoho ve srovnání s Instagramem, kde Příběhy sleduje miliarda lidí denně a pro mnoho z nich je tento typ obsahu důležitější než feed.
Facebook se snaží zlepšit na své první platformě zmíněný poměr. Po její poslední změně designu jsou náhledy Stories na nejcennějším místě na vrcholu feedu. Prodloužení doby trvání Stories je poté pokus, za který v Menlo parku nic nedají. Tak proč to nezkusit?