Facebook testuje Stories, která zůstanou aktivní po 3 dny

20. 4. 2020 | Petr Michl
Stories na Facebooku uživatele zajímají čím dál více. Nyní přichází test, který chce zjistit, zdali by další zájem nenavýšilo prodloužení jejich trvání na trojnásobek.


Zdroj: Facebook

Facebook Stories se dlouho zdály jako nechtěný a spíše násilně implementovaný formát. S jejich posouváním do čím dál dominantnější pozice a zejména možností publikovat Stories vytvořené primárně pro Instagram se ale zájem uživatelů zvýšil. Nyní chce Facebook přesvědčit k aktivitě i ty uživatele, pro které je trvání Příběhů po 24 hodin příliš krátká doba.

Premisou testu je, že když se čas prodlouží na trojnásobek — tedy 72 hodin — bude více uživatelům stát za to věnovat energii i tvorbě pomíjivého obsahu. Pravděpodobně počítá s tím, že v průměru starší publikum modrobílé sociální sítě to ocení. Na test upozornila známá spotterka  Jane Manchun Wong.


Zdroj: Jane Manchun Wong

Dle naposledy zveřejněných dat interaguje denně na Facebooku se Stories půl miliardy uživatelů. Při 1,66 miliardy aktivních uživatelů to je méně než jedna třetina, což není tak mnoho ve srovnání s Instagramem, kde Příběhy sleduje miliarda lidí denně a pro mnoho z nich je tento typ obsahu důležitější než feed.

Facebook se snaží zlepšit na své první platformě zmíněný poměr. Po její poslední změně designu jsou náhledy Stories na nejcennějším místě na vrcholu feedu. Prodloužení doby trvání Stories je poté pokus, za který v Menlo parku nic nedají. Tak proč to nezkusit?

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: