Facebook upravuje mobilní verzi firemních stránek

25. 4. 2013 | Bednářová Daniela
Přicházejí novinky pro uživatele i správce. Změny ale potěší více uživatele než firmy.

Nový vzhled je přátelštější pro mobilní prostředí a nevychází tolik z desktopové verze. Vedení Facebooku si je totiž vědomo faktu, že skoro polovinu všech návštěv má největší sociální síť právě z mobilních telefonů. Na nich na Facebooku lidé hledají o firmách často pratické informace, a je tak pro ně důležité vidět spíše, kde najdou konkrétní prodejnu nebo jaké aktuální menu má restaurace, než kolik mají facebookové stránky fanoušků.

 


Z předních míst proto zmizí informace, které většinu uživatelů nezajímají. Tedy počet lajků, který stránka má a údaje, kolik lidí o firmě mluví. Výše v layoutu stránky se tak dostanou informace o lokaci, fotografie nebo například recenze jiných uživatelů.

Větší důležitost dostane především způsob interakce se stránkou firmy. Pod profilovým a cover obrázkem jsou nově tlačítka umožňující lajkování stránky, psaní zpráv adminům a sdílení stránky.

 


Facebook také počítal s tím, že firmy kladou větší důraz na lokální prezentaci a pobočky v určitém místě vedou vlastní stránky. Proto nabízí i tlačítka pro check-in nebo telefonické kontaktování pobočky. Pod tlačítky je také zvýrazněna mapa, kde je v případě stránky jedné pobočky zveřejněna pouze její lokace. U obecné stránky firmy jsou pak na mapě zobrazeny polohy nejbližších poboček.

Pro firmy má Facebook nachystáno také několik novinek. Důležité příspěvky, které firma na svých stránkách označí jako důležité a “přišpendlí” je na vyšší pozici se budou zobrazovat hned pod úvodní fotografií a tlačítky. Tento jeden příspěvek tak bude viditelný bez nutnosti scrollovat obsahem dolů.

 

Facebook správcům také slibuje snazší vedení firemního facebookového účtu díky tomu, že budou na mobilní aplikaci moci přecházet mezi veřejným a administrátorským účtem. Ale například nastavení důležitého příspěvku bude možné jen z desktopové verze.

 

Nová mobilní  podoba firemních stránek by se uživatelům již měla zobrazovat. Nejdříve se ale objeví na telefonech s iOS, uživatelé s operačním systémem Android budou muset ještě chvíli počkat.  



Zdroje: www.mashable.com, www.allfacebook, www.facebook-studio.com

 

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: