Facebook uvádí na trh své chytré brýle od značky Ray-Ban
Facebook představil své chytré brýle od značky Ray-ban spadající pod společnost Essilor Luxottica. O jejich uvedení na trh informoval Mark Zuckerberg již před několika týdny, samotný projekt na jejich vývoj s názvem Aria pak běží již od loňského podzimu.
Milovníci rozšířené reality zapláčou. Andrew Bosworth, viceprezident facebookové divize Reality Labs již dříve uvedl, že brýle nenazývají AR, ale „pouze” chytrými brýlemi. V lednovém rozhovoru pro Bloomberg se dále vyjádřil v tom smyslu, že budou uživatelům nabízet celou řadu funkcí, ale že zatím „nechtějí nic přehánět”. A to se také potvrdilo.
Níže můžete vidět záběry z brýlí, které byly zveřejněny před oficiálním uvedením.
— Boz (@boztank) September 6, 2021
A zde je poté oficiální video představující produkt.
Na žádné velké hrátky v augmentované realitě to nevypadá. Jako hlavní přidanou hodnotu Mark Zuckerberg uvádí, že skrze brýle můžete pořizovat fotografie a videa, vyřizovat telefony nebo poslouchat podcasty díky reprodukturům na vnitřní straně nožiček. To vše za 299 dolarů, tedy asi 6400 Kč.
Sluší se připomenout, že možnost pořizování snímků a videí nabízí už od roku 2016 brýle Spectacles od majitele Snapchatu, společnosti Snap Inc. A zároveň i to, že ani jedna z jejich dvou řad neudělala díru do světa. Facebook nabízí lepší parametry a díky spolupráci s Ray-Ban i uznávaný brand. Ve výsledku jde ale o zařízení, které vám dovolí v některých případech nevytahovat telefon z kapsy. Není to trochu málo? Počkáme si na další verze, které by již měli zapojit augmentovanou realitu.
Zdroj: Social Media Today, Facebook