Facebook začíná testovat první reklamy pro Graph Search
Facebook začíná testovat první reklamy pro Graph Search. A zatím se nejedná o žádnou revoluci. Nový způsob zobrazení obsahu spojeného se zadáním klíčových slov (na obrázku níže by mohly být třeba slova: friends, San Francisco, photos) není s povahou reklam nutně nijak propojen. Facebook začal včera části uživatelů disponujícím Graph Search ukazovat klasické reklamní formáty na nových pozicích. Cílení reklam je nicméně stále totožné.
Dle Josh Constina z Techcrunch Mark Zuckerberg dříve připustil, že Graph Search může být v budoucnu spojen s kontextovou reklamou, která bude s klíčovými slovy propojena. Dotaz „kavárna, Praha" by v takovém případě mohl přinést fotografie a statusy vašich přátel, v nichž figurují pražské kavárny. Tento obsah by byl zároveň doplněn reklamou na podniky, které této kategorizaci vyhovují.
Výhody jsou zřejmé. Je známé, že kontextové reklamy Googlu mají vyšší CTR a konverze ve srovnání s reklamami na Facebooku. Již samotný fakt, že lidé hledají dle klíčových slov s konkrétním úmyslem, zvyšuje pravděpodobnost, že zobrazené kontextově relevantní reklamy budou vnímány jako pomoc či nápověda pro aktuální poptávku uživatele. Většina facebokových reklam nicméně těží především z dobrého demografického cílení a tím odhaduje cílovou skupinu, které by se produkt mohl líbit. Na známém schématu trychtýře se tak nynější podoba reklam testovaných na Graph Search pohybuje ve vrchní části spojené s tvorbou poptávky - tedy v oblasti podpory povědomí o značce, kde nejsou výkonnostní parametry reklam nijak zázračné.
Logickým cílem by bylo využít Graph Search jako bázi pro kontextové reklamy předkládané uživateli na základě klíčových slov. Přidaná hodnota u Graph Search by měla být navíc v sociálním rozměru (nehledáte jen kavárnu v konkrétní lokalitě, měla by se také líbit vašim přátelům). To, že zkouší Facebook zatím jeho „klasické" reklamy je sázkou na jistotu. Může otestovat, jestli se zvýší na nových pozicích jejich výkonnost, a dá mu to čas na zlepšení. Graph Search totiž zní fantasticky jako koncept, ale přiznejme si, že vyhledávání není zrovna kompetence, jež by Facebook zdobila. Pro fungování Graph Search a na něj navázaných kontextových reklam je nicméně nezbytné, aby se to zásadně změnilo.
Zdroj: www.techcrunch.com