Facebook zalátal další bezpečnostní díru. Inzerenti se už nemůžou dostat k ID konkrétního zařízení
Facebook svým novým opatřením na poli ochrany uživatelských dat ztížil inzerentům možnost cílení a měření jejich kampaní. Od ledna totiž neumožňuje cílit na uživatele na úrovni zařízení ani při inzerování přes partnerský program a technologické platformy třetích stran. Data byla klasifikovaná jako „na úrovni zařízení”, neboť ačkoliv neodhalovala jména uživatelů, umožnila inzerentům propojit své kampaně na Facebooku s konkrétními zařízeními a přesněji cílit jejich kampaně. Inzerenti je proto považovali za zásadní pro porozumění výkonu reklam.
Díky těmto datům se inzerent dozvěděl mimo jiné to, kolikrát byla na daném zařízení zobrazená reklama nebo zda na něm uživatel provedl jakoukoliv akci, která byla s kampaní spojená. Ukazovala také, jaké stránky zařízení navštívilo i která reklama byla zobrazena před provedením určité akce (například stažením aplikace). Konkrétní ID zařízení pak mohl inzerent opětovně využít.
Pokud například věděl, že se z daného zařízení uživatel proklikává na určitý produkt, mohl na ID cílit častěji, pokud dané zařízení o produkt nejevilo zájem, reklamu mu více nezobrazovat. Až doposud byla tato data inzerentům přístupná prostřednictvím partnerských marketingových programů.