Facebookové komentáře jsou barevnější. Přicházejí nálepky
Komentáře na Facebooku jsou zas o něco barevnější. Byla do nich přidána možnost nálepek (tzv. stickers), která je nyní dostupná na všech facebookových platformách.
Tato forma obrázkové komunikace emocí, která je nápaditější než klasické emotikony, byla uvedena pro Facebook Messenger již v loňském roce. Na desktopové verzi byla testována od srpna a nyní se jedná již o celkový roll out.
Nálepky jako forma dorozumívání se začali prosazovat nejprve v Japonsku spolu s aplikací pro zasílání zpráv, Line. Ta se potřebovala při vstupu na trh v roce 2011 nějak odlišit od v tu dobu dominantní služby Kakao Talk, která tehdy ovládala 90 % trhu. Nálepky jako směs motivů z manga komiksů a emotikonů si zamilovalo japonské publikum, ale třeba i to thajské - v mnohém proto, že asijské jazyky nepoužívající latinku nemusí být s velkou škálou znaků vždy jednoduché pro psaní textových zpráv.
Nabídku základních nálepek tvoří zde zobrazená 4 témata. Pohříchu se jedná o výtvory pouze v manga stylu. Chybí nám třeba ty vycházející ze západních komiksů nebo animáků. To se ale může změnit. Nálepky jde brandovat, v létě se k této forma propagace rozhodl například hollywoodský animovaný hit Já, padouch 2.
Další varianty nálepek lze již nyní přidat skrze „Stickers Store". Celá řada z nich je zadarmo.
Opět jsou ale v asijském stylu. Pokud se dnes cítíte jako postavička z manga komiksu, nemusíte o tom psát. Stačí přidat nálepku.
Zdroj: MarketingLand, Techcrunch