FAČR představuje novou značku Náš fotbal a spouští kampaň na podporu fotbalových sportů
Značka Náš fotbal vznikla na popud národní fotbalové asociace, která jejím prostřednictvím chce podporovat rozvoj fotbalového sportu ve všech jeho podobách. Fotbalová asociace ČR současně spouští kampaň s názvem Náš fotbal má smysl vyjadřující respekt a podporu lidem, bez nichž by fotbal nemohl existovat. Kreativní koncept, brandovou strategii a vizuální identitu pro značku sjednocující všechny fotbalové sporty připravila agentura VMLY&R.
„Svět organizovaného fotbalu je velmi bohatý a má u nás dlouhou tradici. Nedávno jsme oslavili výročí 120 let české kopané, a přestože je fotbal u nás sportem číslo jedna, ubývá lidí, kteří ho aktivně hrají. Jednou z největších výzev je oslovení mladé generace, ale chybí i kvalifikovaní trenéři, kteří by mladé talenty vychovávali. Chtěli jsme proto vytvořit základnu pro český fotbalový sport, která by zastřešila širokou rodinu fotbalových sportů a zároveň podpořila rozvoj našeho nejpopulárnějšího sportu ve všech jeho podobách,“ říká Václav Kudrna, ředitel pro strategii FAČR.
Proto vznikla samostatná značka Náš fotbal. Sdružuje vše, co nespadá přímo pod Fotbalovou asociaci ČR, reprezentační výběry a nejvyšší profesionální soutěže. Zároveň ale nová značka vytváří zázemí, z kterého mohou tyto instituce čerpat. Cílem je nechat volnost pro přirozený rozvoj a vlastní iniciativu jejím jednotlivým členům. „Značka vyjadřuje pochopení a respekt stávajícím členům fotbalové rodiny, na druhé straně je dostatečně zábavná, současná a atraktivní, aby přilákala novou krev k tomuto sportu. Při přípravě strategie a kreativního konceptu jsme těžili z toho, že v agentuře fotbalem žijeme. Získali jsme tak spoustu cenných insightů od aktivních hráčů i vášnivých fanoušků,“ říká Eliška Veselá, Account Manager z agentury VMLY&R stojí za vizuální identitou a brandovým manuálem.
„Název Náš fotbal vyjadřuje základní ideu, že značka patří všem. Každý si za ním může lehce představit ten svůj fotbal, ať už je to ženský, plážový, mládežnický, futsal nebo takzvané pralesní ligy. Značka Náš fotbal věří, že fotbal je takový, jací ho lidé dělají. Od trávníkářů, kteří každý den musí válčit s krtky, až po obětavé rodiče, kteří děti poctivě vozí na trénink. Představení značky je tak vlastně oslavou všech, kteří fotbal dělají na všech možných úrovních i v nejrozličnějších rolích. To je také hlavní myšlenka první kampaně pod touto značkou s názvem Náš fotbal má smysl,“ vysvětluje Miroslav Pomikal z VMLY&R, který se spolu s Tomášem Mrkvičkou podílel na přípravě strategie a kreativního konceptu.
Na nové vizuální identitě se podílel také designér Jan Moucha. Tzv. dynamický logotyp Našeho fotbalu vyjadřuje rozmanitost střel na branku pomocí různého umístění a velikosti písmene „O“ coby míče. V různých reklamních a komunikačních materiálech je tedy možné použít více variant.
S brandem NÁŠ FOTBAL budou spojeny zejména aktivity a projekty, které cílí na propagaci, popularizaci a komunikaci výkonnostního fotbalu. Ať už jde o oblasti ženského a mládežnického fotbalu, futsalu, plážového fotbalu, projekt Můj první gól a jeho hlavní pilíř Měsíc náborů, Chci pískat, sociální projekty pod souhrnným názvem Náš fotbal srdcem (Seniorský fotbal, Veteránský fotbal, DD Cup), marketingové a PR projekty Náš fotbal živě, magazín Náš fotbal na ČT Sport, Náš fotbal podcast nebo aktivity Nadace fotbalových internacionálů a mnohé jiné.