Filmový marketing za hranicí traileru
Filmový marketing se sice neomezuje jen na trailery, filmové plakáty a speciální stránky na sociálních médiích, ale tyto akce jsou nejčastější. Proto jsou jakékoli činnosti navíc plusovými body pro film i studio, které ho vytvořilo. A v případě Monsters University to navíc není jen tak ledajaké studio, ale král animovaných filmů - Pixar.
Marketingové oddělení Pixaru vytvořilo pro prequel slavného snímku Příšerky s.r.o. plnohodnotnou univerzitní stránku, která obsahuje vše, co na běžné stránce školy lze najít. Nabídky oborů, podmínky přijetí, plánek areálu i aktuální události z kampusu. Pixar se tak snaží diváky zapojit do příběhu ještě před premiérou filmu, která je naplánovaná na 21. června 2013. Stránky běží už od října a obsah na nich neustále přibývá, už teď se dají například pořizovat mikiny, čepice a hrnky s logem univerzity.
Fiktivní univerzita pro příšerky se snaží chovat jako by byla skutečná. V souladu se zaměřením filmu, nechal Pixar odvysílat televizní upoutávku během finále univerzitního fotbalového utkání (univerzitní obdoba Super Bowlu).
Film Monsters University dostal mnohem delší dobu na propagaci a tím pádem je pravděpodobné, že i náklady na kampaň přesáhnou standardní rozmezí. Studio Pixar běžně věnuje na propagaci snímku jeden měsíc před jeho uvedením do kin a finanční náklady se pohybují v rozmezí 50 000 - 100 000 dolarů. Pokud se ale tržby dostanou stejně vysoko, jako u prvního příšerkovského filmu (525 milionů dolarů), investice se Pixaru dozajista vyplatí.
Větší propagační akce se doposud týkaly jen hraných filmů, animované nikdy tolik prostoru nedostaly (snad s výjimkou Simpsonových, kdy k premiéře filmu Simpsonovi ve filmu bylo pro fanoušky otevřeno několik opravdových Kwik-E-Martů).
Trilogie o Batmanovi byla v Americe propagována prostřednictvím postupného odhalování stop a série speciálně upravených stránek již od prvního dílu. Uvedení filmu Muži v černém III pak bylo doprovázeno blogem čtrnáctiletého kluka, který “věřil” v existenci této tajné organizace a shromažďoval informace o její činnosti tak horlivě, až se stal jedním ze členů.
Zdroje: www.businessinsider.com, www.monstersuniversity.com