Francouzská internetová reklama podlehne nové dani

2. 12. 2010 | TAM
Francouzská republika se chce přiživit na raketovém růstu internetové reklamy. Tamní senát nově schválil nové daňové zatížení pro poskytovatele internetové reklamy. Pro novou daň, která má začít platit již za měsíc, se v médiích vžil pojem "daň z Googlu". Nuntno dodat, že velcí hráči novou zátěž pravděpodobně příliš neucítí - daň je stanovena na jedno procento ze zisku.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Francouzská republika se chce přiživit na raketovém růstu internetové reklamy. Tamní senát nově schválil nové daňové zatížení pro poskytovatele internetové reklamy. Pro novou daň, která má začít platit již za měsíc, se v médiích vžil pojem "daň z Googlu". Nuntno dodat, že velcí hráči novou zátěž pravděpodobně příliš neucítí - daň je stanovena na jedno procento ze zisku.

Hospodářské noviny upozorňují na rozruch, která daň mezi odpůrci vyvolala. Podle nich se jedná o velmi krátkozraký krok, která může mít devastující účinek na úspěšně se rozvíjející reklamní trh. Někteří ekonomové tak prý údajně upozorňují na to, že daň z Francie vyžene velké hráče a zbytečně zadusí menší společnosti, které ovšem výraznější zisky pro státní kasu nevygenerují.

Francouzský trh internetové inzerce je se svým ročním objemem 1,7 miliardy eur třetí největší v EU. Ve Velké Británii, která dlouhodobě drží přední příčku žebříčku, se za reklamu utratí na internetu čtyři miliardy eur, ve druhém Německu tři miliardy eur ročně.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: