Gong zazněl. Marketing Festival oznámil místo svého konání a jména klíčových řečníků
Loňský Marketing Festival byl již třetím, který se odehrál v prostorách Janáčkova divadla v Brně. Organizátoři už dopředu oznamovali, že v roce 2016 dojde k opuštění jihomoravské metropole. Dnes v úterý 5. 4. v 10 hodin se spustil web dalšího ročníku nejvýznamnější oborové akce v online marketingu v českém i středoevropském prostoru a je již jasné, kde nalezne nový domov. Je jím Gong v Ostravě a s větším prostorem přichází i čerstvý a obsáhlejší koncept vzdělávací akce. Do kalendářů si pak zapište termín konání 20. až 22. října 2016.
„Na ročník 2015 jsem slyšel především pozitivní hodnocení. Lidem se líbily workshopy i party, mnozí byli nadšení z přednášek Martyho Neumeiera, Larryho Kima či Oliho Gardnera, ale ihned po skončení jsme já i velká část týmu cítili, že nám tentokrát něco chybělo," říká hlavní organizátor akce Jindřich Fáborský a dodává: „To něco bylo jakési hmatatelné nadšení v tvářích diváků prozrazující, že se účastní něčeho jedinečného. Když přijedete na to stejné místo 3 roky po sobě, je možné vás uspokojit, ale již je velmi obtížné vás skutečně překvapit a nadchnout. Hlavní motivací pro Marketing Festival s letopočtem 2016 tak bylo přijít s něčím větším a lepším. Chtěli jsme se zkrátka posunout ještě výš."
Multifunkční hala Gong s kapacitou více než 1 500 diváků by to měl umožnit. Mimo hlavního sálu, který se večer stane i místem konání koncertů a parties, nabízí i řadu prostor pro pořádání workshopů a doprovodných akcí. Veškeré dění spojené s Marketing Festivalem se díky tomu poprvé odehraje pod jednou střechou. „Po rozhodnutí opustit Brno zbývaly jako varianty pouze Praha a Ostrava. Žádný kvalitnější prostor než Gong v České republice neexistuje a to rozhodlo, které město to vyhraje. Navýšená kapacita diváků nám i při udržení výše vstupného na loňské hladině navíc dovoluje investovat ještě více do programu a řečníků," přibližuje Jindřich Fáborský důvody zvolení lokace nacházející se v památkově chráněném industriálním areálu Dolních Vítkovic.
Program se nebude věnovat pouze výkonnostnímu marketingu. Bude více strategický
Marketing Festival dosud přinášel jako jediná tuzemská velká marketingová odborná akce vysoce technické přednášky plné skriptů v AdWords a pokročilé webové analytiky. Tato výjimečnost bude zachována. Mimo zaměření na ryze výkonnostní marketing bude ovšem posílen také strategický rozměr části prezentací.
Ten rozhodně přinese Andrej Pančík, slovenská hvězda ze Silicon Valley a jeden ze spoluzakladatelů projektů Prizeo a Represent.com. Ten druhý se mimochodem v únoru tohoto roku prodal za v přepočtu necelé 2,5 miliardy korun. Andrej je člověkem, kterého definují dvě slova: business drive. Dokáže rozvíjet potenciál podnikatelských nápadů ve světovém měřítku a za krátkou dobu výrazně navýšit obrat a hodnotu podniků. Jeho prezentace bude především o tomto přístupu a marketingové automatizaci, která mu na cestě rapidního růstu pomáhá.
Myslíte, že e-shop s ledničkami to nebude mít s interakcí s fanoušky na Facebooku lehké? Britský portál Ao.com se zaměřuje na tzv. bílou elektroniku a přesto má na něm 1,7 milionu fanoušků. Největší sociální médium pro něj navíc představuje jeden z nejefektivnějších prodejních kanálů. Za tímto úspěchem stojí do značné míry Yossi Erdman, který se mimo sociálních médií zaměřuje také na budování značky e-shopu i skrze tradiční reklamní kanály.
Yossi Erdman při jednom ze svých častých vystoupení.
„O vystoupení Yossiho Erdmana jsem hodně stál už minulý ročník, ale tehdy to překazil fakt, že se Marketing Festival konal přes jeden z nejdůležitějších dnů pro e-commerce vůbec, slevami poseté Black Friday. Tentokrát to ovšem vyjde a těším se nejen na praktické příklady, ale i na formu prezentace. Yossi je totiž divadelní herec a jeho přednášky jsou zároveň i skutečným představením," dodává Jindřich Fáborský.
Hlavním jménem pro všechny, kteří se zaměřují na zákaznickou zkušenost, bude Stephen P. Anderson. Tento uznávaný UX a CX specialista z Dallasu je autorem knihy Seductive Interactions a nedávno vydal sadu karet Mental Notes, nástroj, jenž pomáhá podnikům využívat psychologii k navrhování lepších uživatelských zkušeností. Stephen P. Anderson není jen oceňovaným řečníkem. Podílel se na vývoji webových aplikací pro řadu technologických startupů. ale i pro společnosti jako Nokia, Frito-Lay či Sabre Travel Network. Tento typ zkušeností přesně definuje profil řečníků, kteří by měli na Marketing Festivalu 2016 přednášet. Jindřich Fáborský daný přístup přibližuje:
„Existuje celá řada speakerů, kteří už pouze objíždějí konference s jen velmi mírně upravenou prezentací navazující například na jejich poslední knihu. Já jsem ale hledal ty, co ještě neodvykli pro samé přednášky marketingové praxi. V celkovém line-upu navíc najdete řadu řečníků, kteří pracují na klientské straně a snaží se naplnit jasně definované cíle."
Přednášejících bude celkově 16 a díky velmi pozitivní odezvě nebude chybět ani letos pásmo 10 případových studií.
Doprovodný program bude bohatší. K workshopům přibudou i tematické meet-upy a Pecha Kucha Night
Marketing Festival toho nabídne mnoho i mimo hlavní části programu. Workshopy proběhnou tradičně den před zahájením hlavního programu (20. října), letos jich bude rovných 30, polovina v češtině a polovina v angličtině.
Novinkou budou i tematické meet-upy nekolidující s pásmem přednášek. Ráno před jejich vypuknutím nebo už první den festivalu po workshopech se budou moci sejít například ženy marketérky, specialisti na propagaci softwaru a několik dalších komunit, které mohou sdílet znalosti specifické přímo pro jejich pracovní zaměření.
Pecha Kucha Night je licenční formát naplněný prezentacemi ve formátu 20 snímků / každý na 20 vteřin. Momentálně se pořádá v 660 městech světa a 10 městech ČR, přičemž z nich je Ostrava jednoznačně nejlepší. Jubilejní 10. Pecha Kucha Night Ostrava bylo dokonce přítomno 1680 účastníků. Výjimečné vydání PKNO si budou moci na podzim užít i návštěvníci Marketing Festivalu.
Malé, ale obzvláště pro firmy příjemné vylepšení, představuje reakce organizátorů na časté požadavky na změnu jména na vstupence. Letos tak můžete učinit sami elektronicky a zdarma až do úterní půlnoci před Marketing Festivalem. A kdy se začnou vstupenky prodávat? Počkejte si do 26. dubna do 10 hodin. Veškeré dosud dostupné informace naleznete na webu konference www.marketingfestival.cz.
Další dosud známí řečníci
Frederick Vallaeys
(CEO, Optmyzr)
O AdWords ví všechno. Frederick je jednou z největších osobností PPC světa. Byl jedním z prvních zaměstnanců Google a deset let pracoval na vývoji AdWords. Dnes spoluvlastní Optmyzr, dceřinou společnost AdWords.
Kevin Hillstrom
(President, MineThatData)
30 roků praxe v zákaznické analytice a jeden z nejčtenějších blogů v oboru. “Keep your analytics simple” je Kevinovo motto. A těžko byste hledali povolanějšího člověka, který vám prozradí, jak to provést.
Michael Lykke Aagaard
(Senior Conversion Optimizer, Unbounce)
Michael patří mezi světovou špičku v CRO. Sedm let jako konzultant radil firmám, jak z webu vytěžit maximum, v současnosti působí ve firmě Unbounce. Pokud se vám loni líbil Oli Gardner, Michaelova přednáška vás nadchne.
Colin Woon
(Head of SEO, O2 (Telefónica UK))
Colin vede SEO tým britské Telefónicy O2, které za první rok zvýšil návštěvnost z organického vyhledávání o 130 %. Má více něž osmileté zkušenosti se strategickým plánováním a exekucí dlouhodobých SEO strategií na spotřebitelských i B2B trzích.
Jonas Viksten
(Product and Technology Manager, GroupM)
Jonas Viksten je marketér v švédské GroupM, největší síti mediálních agentur na světě. Jeho přístup k paid advertisingu je skutečně inovativní. Využívá v něm nejen ukázkovou práci s daty a analýzu uživatelů, ale také A/B testování a programmatic kampaně.