Google a Facebook rekordně utrácely za lobbisty
Jeden z nejoblíbenějších vyhledávačů zvýšil své výdaje z 1,48 milionů USD v prvním čtvrtletí na 2,06 milionů. Je to téměř o 54 % více než v minulém roce. Google poprvé utratil za lobbování více peněz než americká softwarová společnost Microsoft.
Facebook utratil až o 90 000 USD více než v předchozím čtvrtletí. Druhý kvartál stál sociální síť 320 000 USD. Společnost Marka Zuckerberga dokonce překonala ve dvou čtvrtletích letošního roku celkové výdaje za lobbisty v roce 2010.
Google se nechal slyšet, že své úsilí bude nadále zvyšovat. Je tedy pravděpodobné, že výdaje budou v dalším kvartálu ještě větší. Pro takto velké společnosti to však není nic neobvyklého. Za lobbisty utrácejí ve velkém i firmy jako Sony, Walmart nebo General Electric.
Sociální síť Facebook lobuje za ochranu dětí nebo za zákon o ochraně osobních údajů. Naopak Google sází na regulaci on-line reklamy, otevřenost a otázky ochrany soukromí.
Zdroj: www.mashable.com, www.techcrunch.com