Google a Facebook rekordně utrácely za lobbisty

22. 7. 2011 | BVo
Společnosti Google a Facebook utratily za lobbování ve druhém čtvrtletí letošního roku mnohem více peněz než dříve. Uvádí to databáze lobbistů Senátu Spojených států. Firmy se rozhodly věnovat Washingtonu více pozornosti a také více peněz.

Jeden z nejoblíbenějších vyhledávačů zvýšil své výdaje z 1,48 milionů USD v prvním čtvrtletí na 2,06 milionů. Je to téměř o 54 % více než v minulém roce. Google poprvé utratil za lobbování více peněz než americká softwarová společnost Microsoft.


Facebook utratil až o 90 000 USD více než v předchozím čtvrtletí. Druhý kvartál stál sociální síť 320 000 USD. Společnost Marka Zuckerberga dokonce překonala ve dvou čtvrtletích letošního roku celkové výdaje za lobbisty v roce 2010.


Google se nechal slyšet, že své úsilí bude nadále zvyšovat. Je tedy pravděpodobné, že výdaje budou v dalším kvartálu ještě větší. Pro takto velké společnosti to však není nic neobvyklého. Za lobbisty utrácejí ve velkém i firmy jako Sony, Walmart nebo General Electric.


Sociální síť Facebook lobuje za ochranu dětí nebo za zákon o ochraně osobních údajů. Naopak Google sází na regulaci on-line reklamy, otevřenost a otázky ochrany soukromí.

Zdroj: www.mashable.com, www.techcrunch.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: