Google Ads spouští nástroj pro plánování rozpočtu

18. 3. 2019 | Milada Zemanová
Budget planner bude vycházet z historických dat, aukcí a mimo jiné bude brát v potaz i sezónnost. Umožní inzerentům efektivněji spravovat jejich rozpočty s ohledem na různé typy cílů.

Google Ads nově nabízí nástroj pro efektivní správu vašich kampaní s názvem Budget planner (Plánovač rozpočtu, pozn. redakce). Prozatím tento nástroj není k dispozici ve všech reklamních účtech, ale z dostupných dat je zřejmé, jak bude fungovat.


Zdroj: Clink Digital Marketing

Budget planner inzerentům umožní využít jejich rozpočty na maximum a nabízí prognózy, jak si daný rozpočet povede. Inzerenti mohou vybrat konkrétní období, ve kterém chtějí rozpočet využít, a následně volí, zda se chtějí zaměřit na konverze nebo kliknutí, a poté typ cíle. Cíle zahrnují konverze, útratu a průměrnou cenu za akvizici.


           Zdroj: Clink Digital Marketing

Pokud je již váš rozpočet optimalizovaný, Budget planner vám to sdělí. V opačném případě navrhne možnosti pro vylepšení vašeho plánu.


Zdroj:  Clink Digital Marketing

Pokud navštívíte sekci pro vylepšení plánu, můžete upravovat rozpočet a porovnávat současné nastavení s tím plánovaným, abyste mohli vyhodnotit jejich výkon.

Zdroj: Clink Digital Marketing

Google k výpočtu předpovědí uvedl:

  • Prognózy se vypočítávají pomocí nedávné historie kampaní a údajů z aukcí a aktualizují se každých 24 až 48 hodin.

  • Klíčovým prvkem je sezónnost. Dovolená a další sezónní provoz se berou v úvahu v závislosti na typu vaší firmy a místě, kde se nachází.

  • Načasování ovlivňuje přesnost. Čím blíže je prognóza k datu zahájení kampaně, tím přesnější bude. Můžete sledovat své kampaně a podle potřeby upravit rozpočtové plány.

Ačkoliv tento nástroj ještě není k dispozici ve všech účtech, podle dosavadních informací se jedná o užitečný nástroj. Uvidíme, jak efektivně jej začnou inzerenti využívat.

Zdroje: Clink Digital Marketing, Wersm

Štítky dokumentu: PPC

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: