Google Ads spouští nástroj pro plánování rozpočtu
Google Ads nově nabízí nástroj pro efektivní správu vašich kampaní s názvem Budget planner (Plánovač rozpočtu, pozn. redakce). Prozatím tento nástroj není k dispozici ve všech reklamních účtech, ale z dostupných dat je zřejmé, jak bude fungovat.
Zdroj: Clink Digital Marketing
Budget planner inzerentům umožní využít jejich rozpočty na maximum a nabízí prognózy, jak si daný rozpočet povede. Inzerenti mohou vybrat konkrétní období, ve kterém chtějí rozpočet využít, a následně volí, zda se chtějí zaměřit na konverze nebo kliknutí, a poté typ cíle. Cíle zahrnují konverze, útratu a průměrnou cenu za akvizici.
Zdroj: Clink Digital Marketing
Pokud je již váš rozpočet optimalizovaný, Budget planner vám to sdělí. V opačném případě navrhne možnosti pro vylepšení vašeho plánu.
Zdroj: Clink Digital Marketing
Pokud navštívíte sekci pro vylepšení plánu, můžete upravovat rozpočet a porovnávat současné nastavení s tím plánovaným, abyste mohli vyhodnotit jejich výkon.
Zdroj: Clink Digital Marketing
Google k výpočtu předpovědí uvedl:
-
Prognózy se vypočítávají pomocí nedávné historie kampaní a údajů z aukcí a aktualizují se každých 24 až 48 hodin.
-
Klíčovým prvkem je sezónnost. Dovolená a další sezónní provoz se berou v úvahu v závislosti na typu vaší firmy a místě, kde se nachází.
-
Načasování ovlivňuje přesnost. Čím blíže je prognóza k datu zahájení kampaně, tím přesnější bude. Můžete sledovat své kampaně a podle potřeby upravit rozpočtové plány.
Ačkoliv tento nástroj ještě není k dispozici ve všech účtech, podle dosavadních informací se jedná o užitečný nástroj. Uvidíme, jak efektivně jej začnou inzerenti využívat.
Zdroje: Clink Digital Marketing, Wersm