Google Analytics zobrazí návštěvnost přímo z Google obrázků
Google vyslyšel požadavky mnoha marketérů na větší míru segmentace při analýze zdrojů návštěvnosti. Nově Google Analytics zobrazí návštěvnost pocházející z Google obrázků. ¨
Ta dříve spadala pouze pod organickou návštěvnost („google / organic"). Díky tomu, že Google mění zdrojovou URL u jím zobrazených fotografií, dokáže nově lépe rozlišovat zdroje trafficu. Návštěvnost z Google obrázků tak nově najdete pod „google images / organic".
Zdroj: Google Marketing Platform
I tento zdroj návštěvnosti bude ovšem spadat pod položku „Refferals".
Zdroj: Google Marketing Platform
Google na svém blogu přitom upozorňuje:
„Vezměte na vědomí, že po spuštění této změny můžete vidět pokles u dat pod položkou ‚google', protože budou reklasifována pod ‚google images'. V některých případech můžete zaznamenat zvýšení organické návštěvnosti, protože některá návštěvnost spadající pod ‚refferal' bude nově pod ‚organic'. Všechny tyto změny by se měly navzájem vyvážit a neměli byste očekávat zvýšení nebo pokles u celkové návštěvnosti."
Není se tedy třeba ničeho obávat. Jde o pouze o zpřesnění analýzy návštěvnosti, která marketérům může pomoci v tom napnout svou pozornost k obsahu, který skutečně funguje. Google pak upozorňuje obzvláště na příležitost porovnat rozdíly mezi publiky, které spadají pod (nově zúženou) organickou návštěvnost, nebo přicházejí na stránky skrze obrázky.
Zdroj: Google Marketing Platform