Google bude kontrolovat zobrazování reklam pomocí strojového učení
Google Ads se nebudou spoléhat už jen na informace získané pomocí souborů cookies. Podle vyjádření Googlu plánují začít využívat strojového učení. To bude nejdříve k dispozici v rámci nástroje Display & Video 360, ale v budoucnu by mělo být zakomponované v samotných Google Ads.
Zmíněný nástroj bude využívat strojového učení, které bude analyzovat vzorce návštěvnosti ve chvílích, kdy jsou k dispozici cookies třetích stran. Současně bude předpovídat chování uživatelů tehdy, když cookies k dispozici nejsou.
Rahul Srinivasan, produktový manažer Googlu pro soukromí v rámci reklam, k využívání strojového učení řekl:
„Toto nám umožní odhadnout, s jakou pravděpodobností uživatelé navštíví různé provozovatele webových stránek, kteří zobrazují stejné reklamy prostřednictvím Správce reklam. Ve chvíli, kdy není přítomen žádný soubor cookie třetí strany, budeme schopni optimalizovat intenzitu s jakou by se reklamy měly uživatelům zobrazovat.”
Soubory cookies už nepřináší takový užitek jako dříve. Nebývají podporovány mobilními aplikacemi, Apple proti nim bojuje se svým nástrojem inteligentní prevence sledování a Google a Facebook směrují k používání přednastavených ID přihlášených uživatelů. Navíc s nároky na soukromí uživatelů, které nastavuje například GDPR, je jasné, že se zužuje reklamní prostor, ve kterém může Google operovat. A ten tak hledá nové cesty k optimalizaci svých kampaní.
Google se proto spoléhá na získaná data o doručování reklam ve chvílích, kdy nemá k dispozici informace z cookies. V kombinaci s využíváním strojového učení může ještě navýšit objem získaných dat a dále s nimi nakládat. Uvidíme, jakou účinnost bude tento nástroj mít.
Zdroje: Marketing Land, Google
Kam dál?
Apple v roce 2017 představil nástroj, který má omezit Facebook ve sledování uživatelů na internetu. Tato nová funkce s názvem Inteligentní prevence sledování má zamezit sledování uživatelů a jejich chování na internetu třetími stranami.