Google Maps uvádí reklamy
Google Maps uvádí reklamy. Jednou to přijít muselo. Vlastně je spíše divné, že Google mapy, které se dlouhodobě snaží o co nejlepší viditelnost podniků na mapách, v sobě ještě reklamy nemají. Nyní však přichází do mobilní verze pro iPhone, iPad a přístroje s operačním systémem Android. Objeví se poté, co uživatel zadá dotaz. Například hledaný výraz „zámečnictví Žižkov" může vyvolat zobrazení bílého banneru s reklamou na konkrétní podnik na spodní hraně obrazovky. Obrázek níže to ukazuje v praxi při hledání zahradnických potřeb v New Yorku.
Pokud člověk reklamu proklikne, zobrazí se ta samá informace, jako kdyby k podniku došel přes organické výsledky vyhledávání – tedy včetně adresy, doby provozu, případných recenzí a tlačítko pro volání do podniku.
Podobnost s fungování klasických kontextových reklam spojených s vyhledávání přes Gooogle není náhodná. Přidanou hodnotou pro inzerenty je v tomto případě větší pravděpodobnost, že u mobilních hledání budou uživatelé geograficky nedaleko podniku, a jsou tak blíže jeho fyzické návštěvě.
Trochu odlišná je nicméně pay-per-click povaha placení reklam. Inzerenti platí za první klik uživatele na „nerozbalený" banner. Pokud poté klikne na ukázání cesty k podniku na mapě, na tlačítko pro telefonát nebo na link na webovou stránku podniku, zaplatí inzerent i za další kliknutí – přitom však zaplatí maximálně dva kliky na jedno zobrazení.
Zdroj: adwords.blogspot.cz, mashbale.com