Google podpoří digitální žurnalistiku pěti miliony dolarů
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Dnešním dnem Google startuje nový grantový program pro novináře z celého světa. Grant ve výši 5 milionů amerických dolarů věnuje neziskovým organizacím, které rozvíjejí a vytvářejí nové přístupy k žurnalistice v digitálním věku. Cílem Googlu je pomoci tvůrcům zpravodajství bez ohledu na jejich velikost, aby tak mohli posunout digitální zpravodajství vpřed.
„Žurnalistiska hraje ve fungující demokracii klíčovou úlohu, i proto jsme se rozhodli poskytnout grant ve výši 5 milionů amerických dolarů neziskovým organizacím, které rozvíjejí a vytvářejí nové přístupy k žurnalistice v digitálním věku bez ohledu na jejich velikost,“ říká Nikesh Arora, prezident globálních obchodních operací a rozvoje byznysu Googlu a dodává: „Těšíme se na spolupráci s novinářskou komunitou a doufáme, že tyto granty pomohou rozvoji nových nápadů a podpoří experimentování.“
Grant ve výši 2 milionů amerických dolarů Google poskytne Nadaci Johna S. a Jamese L. Knightových, která se může pochlubit řadou úspěšně realizovaných programů podporujících inovaci v žurnalistice. Z poskytnuté sumy bude vyhrazen 1 milion dolarů na granty ze Spojených států, druhý milion bude vyčleněn na program Knight News Challenge.
Tento program přijímá grantové návrhy z celého světa, přičemž nejzazší termín pro podání přihlášek je 1. prosinec 2010. Program Knight News Challenge běží již pátým rokem a v minulosti podpořil projekty, jako je například DocumentCloud, jenž usiluje o zpřístupnění investigativního novinářského materiálu na internetu, kde bude volně přístupný všem.
Google se chce silněji angažovat a vytvořit podmínky pro jakoukoli zemi, proto zbylé 3 miliony dolarů věnujeme na žurnalistické projekty i v dalších zemích, a to prostřednictvím podobných partnerství. Podrobnější detaily budou oznámeny počátkem příštího roku.
Mediální společnosti po celém světě stále více upevňují svou pozici na internetu, Google naopak experimentuje s novými způsoby prezentace online zpravodajství a tvůrcům zpravodajství poskytuje nástroje typu Mapy Google nebo YouTube, aby tak mohli vytvářet atraktivnější webové prezentace pro své čtenáře. Google zároveň významně investuje do svých digitálních platforem, aby vydavatelům umožnil generovat vyšší tržby.